fredag 6 maj 2011

Förkyld..

En liten bacill har letat sig in i min kropp och rotar runt. En liten ettrig sak som inte gör mycket skada,men som ändå är irriterande. Den gör mig slö och lite matt,men inte tillräckligt för att däcka mig. Den gör att jag känner mig rastlös för att jag inte orkar köra på som vanligt,men håller mig samtidigt i ett hårt grepp och ser till att jag inte bara kan sitta still heller. 


Japp,jag har blivit förkyld...Irriterande,men kan inte klaga då jag inte är dålig på riktigt. Irriterande att gå till jobbet i helgen och vara matt,men inte sjuk. Irriterande att inte vara som vanligt.

Igår ringde jag upp Sandra på förmiddagen för att tala om mitt dilemma med ett besök. Vi tyckte nog båda att det var onödigt att träffas för smittorisken,så inget besök till Devin igår. Istället var Björn ledig och tittade hem till mig lite senare. Blev lite kaffe och tjat med honom en stund. Tror vi båda behövde den stunden tillsammans för att ventilera oss lite om livet i allmänhet.

Resten av dagen flöt på rätt lugnt. Då jag inte var helt pigg,så städade jag av i lugn takt och hade en hel del datortid mellan varven. Är lite skönt med sådana här dagar också,men det blir svårt att få ihop ett blogginlägg när man gör just ingenting särskilt ;-) 

Även idag kommer jag ta det lugnt. Ska snart vandra ut min morgonrunda som vanligt,men sen blir det att ta det lugnt och slappa dagen lång. Tre nätters jobb framför mig och denna helgen får jag nog verkligen ta det just lugnt. Har inga planer på att vara duktig alls,utan helt enkelt ta dagarna som de kommer. Sova om jag är trött,slöa om jag inte kan sova.....

Inga kommentarer: