fredag 27 maj 2011

Härligt...

Efter några dagar med halvdant väder,sken nu solen på igår igen. Jag tog tillfället i akt och gick på äventyr i Jönköping. Ha,ha,vidare äventyr vet jag inte igentligen,men vi traskade iväg utan någon plan vart,och hamnade på en mysig väg vi inte gått på mer än någon enstaka gång innan.Är det något jag just saknar med Jönköping,så är det just att kunna gå ut och bara vandra runt. Här är det ju sällan man hittar några nya vägar om man inte vill gå bland bilar och asfalt. Det händer ju att jag tar bilen och åker iväg,men det är ju inte riktigt samma sak...

Efter två timmar var vi iallafall ganska nöjda. Troja tyckte det var varmt och badade av sig i Rocksjön innan vi var hemma,och jag kände att jag behövde fixa lite hemma också. Alltid skönt att ha det mesta gjort inför en jobbarhelg,så man slipper tänka måsten när man är ledig mellan passen. Det städades av och jag gjorde dessutom en balja pustasoppa och en balja korvstroganof. Tänkte att jag inte skulle ägna hela helgen till matlagning om jag gör lite innan istället;-)...






 

Inga kommentarer: