torsdag 5 maj 2011

Det kunde vart värre...

Jodå,jag trodde helt rätt igår när jag kände av sjukdomsignalerna i kroppen.
Har vart en jobbig natt med att jag ömsom frusit,ömsom svettats och på det vart uppe några gånger för  intag av halstabletter och Ipren. 

Men konstigt nog kännns det inte så farligt nu längre. Halsen ömmar lite,och något tjock i huvudet av en lättare förkylning,men annars inte värre än att  jag kan kalla mig lite halvdålig bara.Har för den delen inte vart uppe någon längre stund än,men jag hoppas det inte blir värre än såhär..Jag har ju fortfarande fram tills i morgonkväll innan jag ska jobba,så det ska nog inte vara några problem att hänga med i livet fram tills dess heller.

Sen var det ju det där med träningsvärk också. Inte så farligt faktiskt,med tanke på hur det kändes igår. Låren fick ta den mesta smällen ihop med någon muskel under armhålorna. En av banorna vi gjorde ett antal gånger igår gick ut på att häva sig upp ur en tunnel och hoppa upp till en platå. Tror det är den rörelsen, när jag lite aplikt klängde mig fast och tog mig upp med ren viljestyrka;-)

Så vad ska man hitta på idag? Vet inte riktigt. Ska snart ta ut hunden och skulle verkligen behöva städa också. Har vart allt för lat de senaste dagarna och inte ens brytt mig om att det vart skitigt på golvet. Hade ju också tänkt hälsa på Sandra en sväng idag,men vet inte om jag vågar med tanke på smittorisken. Vill ju inte att Devin ska bli sjuk,även om jag vet att barn ska bli sjuka ibland för att öka på imunförsvaret för framtiden.

Skulle ju också hjälpt Camilla idag att klippa hennes hund för första gången.Hon ville låna min klippmaskin och se om det gick att göra det hemma,innan hon funderade på om hon skulle köpa en egen maskin. Men hon skickade ett sms igår om att hon skulle lämna in henne på "salong" istället. Tydligen är Lady rädd för klippmaskinen och efter att funderat lite,ville hon inte riskera att två glada amatörer gjorde fel, och skrämde henne värre. Det är ju så lätt att maskinen kan nypa till i skinnet om inte hunden är stilla under processen.

Så idag får vi se vad dagen har att erbjuda. I vilket fall som helst ska jag nu sätta igång med något  och inte svamla runt här vid datorn mer.Ha en riktigt fin dag så länge...

Inga kommentarer: