onsdag 25 maj 2011

Bara ett lite livsteckan

Idag har verkligen tiden sprungit iväg. Kvällen (om än,en tidig sådan),är redan här och därför blir det bara en lite "snabbis" av mig på sidan idag.

For hem efter jobbet hem till ett riktigt regnigt och blåsigt Liljeholmen. Hämtade upp hunden och traskade ut för att "få det gjort" när man ändå hade andan uppe. Idag kan jag säga att vi blev riktigt blöta!!!!

Träffade på moster Helena på hemvägen,och tjatade några ord med henne innan vi kom hem. Man måste ju hålla sig uppdaterad lite i släkten då man inte träffas så ofta;-)

Slängde in hunden och for och handlade sen. Tomt i kyl och frys här hemma,så det var välbehövligt. Nu är det dock "knökafull",så det är väl snart dags för lite matlagning och recept igen;-)

Duschade av mig, och tog sen Troja med mig upp till Sandra,Björn och Devin. Dumpade av de tröjor och keps jag köpte i Amsterdam till Devin,pussade lite på gullungen och drack kaffe. Ett par timmars tjat med dem innan vi for hemmåt för att laga middag. 

Plockade fram en färdigrätt ,"timjan i kyckling",från frysen till middag, och satte sen på en balja kött på spisen. Nu storkokas det för att göras köttsoppa med mycket och mört kött i :-) Är inte överdrivet förtjust i soppor igentligen,men ska se om det går göra något kul av det i slutet av koktiden. Soppa är ju ändå ganska kalorisnålt nu när bilringarna ska bekämpas litegranna inför sommaren....

Sven är hemkommen från jobbet,vi har fått i oss middag, och nu har han tagit ut Troja för inlinesåkning en stund. Jag ska skära till lite rotfrukter och kolla av vad man kan tänkas stoppa i soppan mer.

Återkommer eventuellt (om det blir gott) med recept imorgon till er. Trött efter en hektisk dag och jobbarnatt,så ikväll blir det tidigt i säng. Nya tag imorgon.....Byeee;-) 

Inga kommentarer: