tisdag 24 maj 2011

Ekonomin överlever

Har gått igenom mina konton och kreditkort, och jag överlever nu med;-)

Nej då,ingen fara på taket alls,men oavsett vad ni har för "relation" till kreditkort,så har ju mitt lilla kort vart flitigt använt i några år. För några månader sen fick jag nog och bestämde mig för att betala av skiten. Gjorde så också,samtidigt som jag var på banken och fixade ihop två lån till ett,för att minska räntan och extra betalning. Kreditkortet betalades av och man kände sig nästan skuldfri igen. Planen var att INTE använda krediten mer än till de allra nädvändigaste krissituationer som kan uppstå(typ vetrinärräkningar som överstiger budgeten,eller en trasig bil). Trots detta så hade jag ju semester nu....

Ingen ursäkt,men då jag vet att lönen är helt okej denna månaden och att även skattepengar kommer in på kontot inom ett par veckor,så var det ändå ett "planerat" lån på krediten inför semestern i Holland. Jag hade ändå räknat med att betala av skulden lika fort som lönen kommer in nu i veckan..

.Och efter en check på mina konton idag, och en snabb uträkning på vad lönen ska kunna,lyckas bli,så går det alldeles utmärkt. Ingen fara på taket om jag bara kan hålla mig till en normal budget denna månad:-)... Ingen extrashopping förvisso (vilket jag ändå borde lära mig VARJE månad)och inga större utsvävningar nu innan semestern;-)

Men som vanligt. Min filosofi går ut på att inte spara en massa pengar och dö rik (Rik,kanske var att ta i..). Pengar är till för att användas medan man lever... Spara är inte min grej,även om en ett litet kapital hade vart skönt att ha i reserv.....Ska jag någon gång skaffa barn eller hus,ja då får man nog tänka om,men idag lever jag som ryktet säger: "Kung för en dag" när lönen kommer.....

Inga kommentarer: