tisdag 10 maj 2011

Vaknar upp idag till ännu en solig dag. Ledig och igentligen helt utan planer. Jag måste snart börja ta mig i kragen och hitta på något roligt om dagarna. Blir så lätt bekväm och lat om jag inte har något inplanerat, och man sitter här och stöter i lägenheten.Man åker inte till folk,man ber dem komma för att slippa ge sig iväg själv. Man åker inte till skogen,man går ut på sina vanliga bekväma (och ganska trista) rundor. Man åker inte till lekerydskiosken (tradition) och köper sommarglass,man köper i affären och äter hemma. Man tar sig inte för något givande alls. Inga nya intryck. Inte direkt tråkigt,bara invant och gammalt på något sätt. Söker nog efter lite förnyelse idag...

Något som jag däremot ser fram emot är våran resa nästa vecka. Vi ska ju till Amsterdam då,och det blir ju verkligen att få se något nytt. Om vi inte kommer försent så att tulpanerna har blommat över,så har jag hört andra säga att man blir helt hänförd när man ser de sprakande färgerna från tulpanfälten redan när man går ner för landning från flyget. Spännande,och jag hoppas de finns kvar....Finns en liten risk att jag bombaderar er med bilder efter denna tur sen:-)Hade också tänkt utnyttja staden till lite nya kläder,men efter min garderobstitt i söndags får jag nog lägga ner,inga mer kläder för mig nu... Herregud,jag har ju ett paket från Ellos som kommer när som helst också,men som tur är,så beställde jag inte så mycket..Det får vara slut med detta shoppandet nu!!




Jaha,dagen har inte kommit så långt än,men jag funderar skarpt på att ta mig ut en sväng med Troja till.Therese skulle nämligen kommit hit idag på morgonen, om hon orkade efter nattjobbet,så jag tog en korttur ut redan vid halv sju idag. Therese har inte hört av sig, och inget svar när jag ringde. Man blir lite orolig,då det bara är två veckor kvar tills hon ska "kalva" barn igen;-) Är hon på g redan nu kanske?Det var ju näst sista passet hon skulle jobba i natt,så vem vet om den lille krabaten har börjat vilja komma ut redan nu,sånt där kan ju gå fort menar jag....







 





 

Inga kommentarer: