tisdag 3 maj 2011

1 maj

Den riktiga vårmånaden började svalt. Hade åter en dag med lugna puckar. Känner mig lite smålat när det går för många dagar utan aktivitet,men denna helgen har det vart nödvändigt att rensa upp i röran inombords och bara ta det just lugnt.Har blivit en del telefontid med lite folk i helgen också. Man måste ju uppdatera sig lite om att alla lever och mår bra...Vi var också (en dag försent) och kollade "majbrasans" rester som rök ordentligt i blåsten idag.



Efter de vanliga bestyren med hund och mat,satte jag dock igång en bulldeg idag. Vet inte vad det tagit åt mig med att jag blivit galen i bullar nu. Jag som ju brukar rata nästan allt vad fikabröd heter,har helt plötsligt blivit vrålsugen på bullar,och det ofta... Gjorde en stor laddning under eftermiddagen och norpade till mig några av bara farten så fort de kom från ugnen. Gott!!!

Magnus och Jonas svängde förbi en sväng under tidig kväll,för att lämna tillbaka lite lånade brickor(sen jag gjorde smörgåstårtorna till hans kalas),så lite trevligt tjat en stund med äldsta brorsan och yngste sonen. Blir ju tyvärr som vanligt alldeles för länge mellan gångerna vi ses. Jag passade iallafall på att önska Jonas lycka till och önska grattis. Födelsedag idag, och då det är 18 i år också,så ligger naturligtvis körkortet numera bara ögonblick framåt....Gud va "ungarna" växer snabbt (och jag har inte åldrats något)....

En lika lugn kväll som resten av dagen blev det sen. Gosade åter in mig i soffan,käkade varma mackor och glodde på tv.

Inga kommentarer: