lördag 23 april 2011

Man ska väl inte klaga,men.....


Fy vad jag har det trist......Jag hade trots allt sett fram mot helgen lite. Jag har vetat att jag skulle jobba hela helgen lång, jag har vetat att sambon skulle dra iväg till föräldrarna med Troja, och jag har vetat att jag troligvis kommer vara ensam,och utan både fest,glamour eller vidare påskfirande med go mat......Det jag istället hade sett fram mot var att vädret skulle vara strålande sol,att jag skulle åka och köpa en brassestol,ställa den på vår lilla kissindränkta gräsmatta med en go bok och just njuta av att bara vara mig.Strunta i om folk gick förbi med menande blickar mot gäddhäng och bukfett. Vila,slappa och njuta.

Dagen började oturligt redan där. Drog iväg till ica maxi för inköp av stolen direkt efter jobbet... Nope, ingen stol hittade jag i farten,då besöket slutade med magknip. Sprang nästan igenom affären och fick inte ens med mig hälften av det jag skulle ha handlat. Hem fort och ett toabesök lättade upp...

Nåja,skam den som ger sig. Packade in maten jag fått med mig hem från maxi,och drog iväg till Willys istället. Hade inte tänkt hitta någon stol där,men väl handla klart iallafll.....

Allt väl och istället drog jag sen ut en filt till "äckelgräsmattan".( Skyller inte på någon,då det faktiskt är Troja som får sitt kvällskissande där;-)....)..

Ingen njutning där heller.Solen är inte varm,det blåser som vanligt kallt från vättern och jag sitter huttrande kvar i ren tjurighet. Boken som jag trodde skulle vara bra,blev segare och segare och tillslut orkade jag inte ens läsa den längre. Lägger mig tillrätta och ska försöka sova lite,men då börjar min festande granntjej i huset intill att städa till hög musik,samtidigt som hon skriker(pga dammsugaren och musiken) till sin pojkvän vad han ska göra inför dagen. Förstår att festen snart är igång av högljudda telefonsamtal,ölinskaffande pojkvän och skrubbning av balkong.. Att elmias motormässa skränar med musik och högtalarsnack i bakgrunden gör inte saken bättre....


Ungefär här gav jag upp och plockade in mig själv igen. La mig i sängen och har sovit bort dagen. Klockan är fem, jag har slafsat i mig makaroner och falukorv och till detta en stort glas vatten.Har stängt balkongdörren för att slippa känna doften av glada människor,grillat,öl och festmusik.. Om tre timmar drar jag mot jobbet igen. Innan dess ska jag duscha,sortera tvätt,diska och slänga sopor...Idag tror jag att jag tar kvasten till jobbet. Lite sent påtänkt,men en häxa ska väl flyga i påsktider?...........

Inga kommentarer: