lördag 23 april 2011

Härlig långfredag..

Trots en ganska trist dag idag,så var gårdagen desto bättre. Solen var åter framme och spred lite ljus på oss bleka nordbor.

Sambon och jag tog en långfrukost och röjde av lite snabbt inne under förmiddagen. Jag passade också på att göra Troja lite vacker inför påskhelgen och gav henne en klippning. Kändes skönt att ta bort den torra och spröda svinborsten som letat sig upp på henne under vintern. Nu hoppas jag att nästa omgång päls ska vara lite vackrare av alla ägg och oljor jag stoppat i henne på sista tiden. Skam den som ger sig;-)!
Hittade även årets första fästing på Troja idag. Mindre kul,men ändå senare på året än vad jag hade väntat mig...

Efter lite förmiddagskaffe på balkongen drog vi oss ut på långpromenad. Mycket folk ute idag,men skönt att vandra runt och njuta av vädret. Gick samma gamla Elmia-runda idag,och det kanske inte var det smartaste draget jag gjort. Det är ju den traditionella motormässan där nu (som alltid över påsken). Vakter,poliser,bilar,skrik,skrän och folk överallt när vi kom så långt på rundan sen....




Även under eftermiddagen tog vi oss ut på en längre runda. Denna gången vid vätterstranden och det är dessa dagar jag älskar staden jag bor i. Vatten,solsken och glada människor i harmoni med gräs,sand,blommor och träd. Tyvärr även en och annan krossad ölflaska,men man får väl blunda till lite då.....

En annars lugn och behaglig dag.Påskmatsrester till middag,Troja fick sig en dusch efter klippningen och sen kurade vi in oss i en filt och mös lite med godis,slötittande på tv och även en eftermiddagslur på det.

Men även bra dagar har sitt slut,och snart var det kvällen. Jag for till jobbet och Sven packade väska med hund och kläder och for till sina föräldrar. Imorgon förväntar jag mig en bra dag! 

Inga kommentarer: