måndag 25 april 2011

Äntligen ledig...

Trots ett par sköna dagar med sol och egentid,har helgen vart lång. Blir som en liten tagg i hjärtat just på storhelger när man ser att fria,lediga och glada människor går runt och njuter,medans man själv ska jobba!!! Inte bitter,bara lite lätt avundsjuk....

Idag fick jag iallafall åka hemmåt med samma känsla som de flesta gör en fredagseftermiddag. Solen spred redan sitt ljus i milda strålar och man blev direkt på gott humör. Jag sprang bara upp en snabbis i lägenheten för att lämna jobbarväskan och hämta kameran,innan jag begav mig ut på fotograferingsrunda igen. Så tyst och skönt ute och njutningen var total i morgonen.





Fortsatte sen  hemma med att snabbt slänga ihop en potatismoussaka. Då potatisen koktes redan igår,så var det snabbt avklarat att laga mat idag... Medan doften av vitlök spred sig i köket förberedee jag mig med bikini för en stund i solen. En god bok och faktiskt en öl hälldes upp såhär mitt på blanka morgonen. Visserligen bara en folköl,men den dansade lätt ner i strupen av bara farten,och jag tyckte gott jag kunde få njuta av en kall öl efter att ha jobbat hela helgen....



Solen har nu åter försvunnit bakom husknuten och jag funderar på om jag ska gå ut en sväng till eller gå och lägga mig en stund. Är ganska trött,men vet ju att sömnproblemen kommer som ett brev på posten ikväll om jag sover nu. Det ständiga dilemmat när man går av sina pass!!!

Lite fler bilder av vår soliga helg:-)




Inga kommentarer: