onsdag 20 april 2011

En dag i taget,eller grym planering?...

Ja,det är den stora frågan?
Eleonore är sliten på riktigt och ska snart krypa ner i sängen en stund.Riktigt välbehövligt, efter att vart vaken lite mer än ett dygn. Men vad gör man när det krisar? Man kan inte bara tänka på att man ska ha det bra själv,hur skulle världen se ut då?

Finns så många ord jag skulle vilja skriva,men istället sammanfattar jag det med att det går inte att sitta på häcken och titta på när det är handling som krävs. Det inte den ene gör,får någon annan göra. Thats life,take it or leave it....


Nåväl,en runda runt Elmia har iallafall avverkats efter jobbet nu, och Troja är nöjd för en stund. Om 7 timmar står jag beredd till nästa arbetspass, och trots en bra "avlöning" på passet(eftersom jag bryter mot 11-timmars regeln),ångrar jag nästan  att jag lovade att jobba. Kanske är jag inte odödlig och behöver vila ibland också...Tål att tänkas på! Hade behövt var lite ledigt nu för att ladda batterierna. Jag har ju ytterligare 31 timmar kvar att jobba i påskhelgen denna vecka också.

Inga kommentarer: