onsdag 13 april 2011

Manin är tillbaka.....

Kan inte annat att skratta lite retfullt mot mig själv. Har gått av nattpasset efter en halvtimmes övertid (sjuk kollega),och är i full gång här hemma nu. Ska väl igentligen inte klaga,för jag får enormt mycket gjort,men det kanske vore bra om jag lärde mig att ta det lugnt någon gång. 

Kommer jag att dö i förtid så kommer det garanterat vara hjärtat som inte orkar längre (nåja,det finns kanske en viss risk för lungcancer,kol och taskig lever också;-))....Nä,skämt å sido,jag ska inte lägga av än på ett tag vad jag vet.....

Jag,som dessutom sa senast igår att jag skulle hålla mig borta från jobbet nu under min långledighet, lovade visst bort några timmar i nästa vecka också.Ska då jobba på den träffpunkt som tillhör min enhet här i kommunen,och det kan ju vara lite spännande och se hur det funkar där också....

Troja och jag har vart ute en sväng nu på morgonen. Perfekt hundväder med dis och lite duggregn.Alla andra är naturligtvis inne, och jag får ha hela rundan för mig själv att gå och filosofera på. Troja kan springa lite friare och vi är ganska nöjda båda två när vi kommer hem efter en sådan tur.Var tvungen att ta ett par bilder idag också,då man faktiskt inte såg så många metrar bort idag. På något sätt tycker jag det är lite härlig spöklik stämning vid sådant här väder......

 Innan jag hade hunnit hem från jobbet, tog jag även svängen förbi Ica Maxi. Fick för mig igår att det skulle bakas bullar igen,och kanske även en liten omgång biskvier om tid och lust finns senare.

Funderade på att ta med lite fika till vårt nattmöte på måndagmorgon,men till er arbetskamrater som råkar läsa(Jannie),så är det bäst jag inte lovar för mycket. Glömde nämligen helt bort min kollega vid förra bullbaket, då jag hade lovat henne bullar till sitt nattpass dagen efter;-)

Tog en snabb sväng in till kläderna där på Maxi också, och hittade ett par saker till lille Devin. Även ett par tigths till mig själv inhandlades i samma veva. Ha,ha jag har köpt ett par randiga byxor idag!!! Inte alls min stil,så jag var "tvungen"att ta ett par svarta också,ifall jag inte kan ha de andra av ren nojja ;-)

En liten skallra måste han naturligtvis ha,men den var visst för 3 månader och uppåt,så den får han vid ett senare tillfälle...
Devin växer fort nu och behöver snart större storlek på kläderna
Mina randiga nyinköpta byxor:-)


Nu steks det lax för att förbereda dagens middag,sen ska det sättas igång en bulldeg. Får nog skura av halva köket först,för jag vet inte om bullarna smakar så gott om det ligger laxspad på någon bänk som de tar smak av.....Lät ännu värre nu när jag skrev det här,än när jag bara tänkte tanken för mig själv innan ;-)

Ha det "gött" alla där ute nu,kanske ses vi senare idag eller imorgon:-)

Inga kommentarer: