måndag 4 april 2011

Måndag morgon....

Hemkommen från jobbets helg och det är dags att ta itu med annat. Har vart några hektiska dagar och jag är fortfarande trött så in i helskotta....

I fredags var jag uppe tidigt. Gick som vanligt en runda på morgonen när Sandra ringde och frågade om jag hann komma och hjälpa till med lite grejer som skulle bäras. Jag hade tvättid och hade en hel del planerat denna dag,men tog en snabbis upp till dem. Var sen både på sortergården och en sväng till Ohlssons( på Österängen)och shoppade lite. Ni som bor här i närheten, vill jag verkligen tipsa om denna lågprisaffär. De har nyligen gjort om och det finns jättemycket fint nu till billiga priser!!! Åk dit och ta er en titt! Här är två av mina nyinköpta prylar...




Tog dessutom svängen förbi eko-hallen på hemvägen för att hitta en ny lampskärm till sovrummet. Hittade förutom lampskärm även lite små-pyssel att dekorera hemmet med,och en fin tavla jag köpte till sovrummet. Nöjd!

Hemma igen,ut med hundmonstret,ta hand om resten av tvätten och lite middag på det. Sov ett par timmar innan det var dags för inledningen på helgens jobb.

Direkt till affären på morgonen för att inhandla ingredienser till smörgåstårtorna jag skulle göra.Samtidigt som räkorna låg och tinade, färgade jag håret,duschade och fixade sen till ett par räksmörgåsar också. Hade bestämt med Camilla att vi skulle fika efter att jag sovit, och passade därför på att utnyttja lite av de ingredienserna jag hade köpt till smörgåstårtorna...

Camilla kom senare sen och vi satt och tjatade skit ett bra tag. Alltid lika trevligt, och med både psykiatrin och hundar som gemensamma nämnare i livet blir det alltid lite extra kul att träffas. Trots att vi bor så nära varandra,så blir det som vanligt för sällan med dessa stunder bara.


Men på tal om hundar,så är det så att mamma och Krister ska göra sig av med sin Ludde nu. Efter att mamma blivit resturangägare räcker inte tiden till, och den stackars hunden är själv alldeles för mycket . Han får varken tillräckligt med motion eller stimulans . Jag har vart sur över detta,då det faktiskt är olagligt, och har läxat upp mamma med orden djurplågeri och vanvård. Har nästan hotat att anmäla henne om det fortsätter.Nu har hon iallafall beslutat att göra sig av med hundstackaren, och jag slängde ur mig frågan till Camilla om hon visste någon lämplig kandidat.

Gissa om jag blev glad att renaste, självaste Camilla var intresserad:-)! Hennes lilla Lady börjar bli till åren och hon har gått i tankar om att eventuellt skaffa en ny/en till då Lady inte längre orkar följa med hennes sambo på joggingturer och långa promenader. Camilla är ju duktig på hundar och Ludde skulle få det jättebra.Hon var hemma och pratade med sambon, och nu är det bestämt att de ska ta hem lilla Ludde på prov över nästa helg. Förutsättningen för att de ska kunna ta över honom är att han funkar med Lady(och att de tycker om honom förstås),så jag ska verkligen hålla tummarna nu att Ludde sköter den biten:-)
Rätt så lika är de iallafall... Översta bilden på Ludde och nedre bilden på Camillas Lady



En mindre rolig sak är att Sandra inte mår så bra.Jag gör allt jag kan för att hjälpa dem nu och denna veckan ska jag satsa allt. Har fixat mat,smörgåstårta och lite smågrejer till dem, och helgen har gått åt i stora drag till att sitta i långa samtal och stötta och hjälpa på avstånd. Idag är jag ju ledig och då får det istället bli att hjälpa på nära håll. Ska åka dit nu under förmiddagen och se vad jag kan hjälpa till med. Tycker så synd om hela familjen nu och lider med dem.Jag är faan så trött själv,men i ett sånt här läge får man plocka fram de sista krafterna och bita ihop. De är betydligt viktigare nu än mitt eget liv....

I går blev det alltså smörgåstårtor på jobbet också.Trodde först inte jag skulle hinna,men det gick det också. Nu är det bara att hoppas de blir nöjda på jobbet,då jag själv inte är där förräns nästa måndag igen och kan få "bedömning" på resultatet;-).Det är verkligen jättekul att överaska lite ibland och jag håller tummarna för att de gillar min tanke! 

Dags för mig att sätta fart med annat.Kanske inte hinner skriva så mycket nu i dagarna,men jag återkommer,var så säker.......Ta hand om er själva,era nära och kära,kram på er 

Inga kommentarer: