torsdag 21 april 2011

Måste vara något fel på mig!!!!!

Ni allvetare som läser,ställ min diagnos....
Varför i hela friden kan jag inte bara vara? Släppa loss,ta det lugnt och slappa?

Full fart på min enda lediga dag. Hade tänkt strunta i allt vad påsk heter (förutom lite pynt då),då jag ändå är själv hemma,jobbar och har "skickat" iväg sambon (och Troja) till sina föräldrar under hela helgen. Idag är det skärtorsdagen, och fram tills morgonen idag, gick mitt tänk: Vanlig mat,jobb och inget mer särskilt....

Vid åtta-tiden ringde Therese och ville ha lite fika. Jag,som en par timmar suttit vaken,men inte orkat bege mig ut med hunden fick ordentligt med fart. "Tvingade" Therese att bege sig ut på en liten promenad med mig och Troja,innan det blev tal om fika(trots att hon mådde skit,och spydde på vägen). För er som inte vet, är hon höggravid och mår inte speciellt bra....;-).

Fika och tjat blev det sen i ett par timmar och Eleonore började få panik!!! Herregud,det är påsk och jag har inte ordnat något!!! Tror att jag gått min egna lilla väg i några dagar och knappt reflekterat över mer än att jag ska jobba i helgen...

Inte för att jag är religös och måste fira,men samtidigt vill jag även hålla på lite svenska traditioner. Snabbt bort till närmsta affär,fixa prinskorv,rödbetsallad,färs och ansjovis.Hem igen och satte igång en Janssons och tänkte över en påskmeny.. 

Blir en enklare meny idag,men på bordet ikväll kommer det att finnas:Janssons,sill,ägg,räkomelett,prinskorv,rödbetsallad och köttbullar. Inte en hel buffe,men väl så gott ändå. Lite måste man ju unna sig vid högtider, oavsett jobb eller inte.....

Färs-smeten står och väntar på mig och jag ska nu  sätta igång att göra lite köttbullar. Troja har fått ta det lite lugnare idag,men verkar ändå nöjd. Jag ska hälla upp mig ett stort glas rödvin och glömma bort sorger och bekymmer för en stund... Ägna mig åt mitt eget ego ikväll. Ny dag och nya tankar imorgon...(recept på köttbullar finns under mars månad,rödbetsallad och janssons under december 2010 om ni vill ha inspiration).....


.

Inga kommentarer: