onsdag 27 april 2011

Skogspromenad och grillning

Jag tillbringade gårdagen med Sandra och Devin. I ett gott väder skickade jag iväg Sandra för att träna,och jag själv ägnade mig åt lille Devin under tiden. Ha,ha,föräldrarna till denne lille få passa sig,för en vacker dag kanske jag kidnappar honom;-) 



Ni som känner mig någorlunda väl,vet ju att jag inte är den där personen som direkt är stormförtjust i barn,men den här grabben är ju bara helt fantastisk. Har aldrig vart med om maken till snäll...



Då erfarenheten sträcker sig till att ha träffat kompisars barn lite då och då,så får man ju ändå säga att de har skrikit och fört betydligt mer liv. Devin,han skriker när han är hungrig,tystnar när flaskan kommer till munnen. Skriker en minut när han är trött och sen somnar han. Sover i regel 8 timmar om natten,med bara en matpaus. Är vaken och glad 3-4 timmar och sover sen lika länge under dagarna.Vilken liten underbar kille alltså. 

Efter att Sandra tränat och kommit hem igen,gick vi ut på upptäcksfärd i skogen bakom deras hus. Kanonfin sträcka att vandra hund med,om det inte vore för att vägen sen slutade mitt i ingenstans.. Med Devin i bärsele tog vi oss över både diken,lite våtmarker och taggbuskar innan vi kom tillbaka igen. Smartast hade kanske vart att vända,men nu gjorde vi ju inte det....



Vädret var superskönt till sent in på kvällen. Jag tände upp grillen och fixade kyckling till familjen sen. Ha,ha,ibland tror jag att jag kan mer än vad jag har kunskap till,och en enkel grill trodde jag definitivt jag skulle fixa...Jo,det gjorde jag ju,men först efter att ha tänt på skiten,fått det till att slockna,hävt över briketterna på en plåt och lagt i det galler som visst skulle ligga i botten... Lite tändvätska och det blossade upp ordentligt igen ,och slocknade lika snabbt.Tänkte nästan ge upp, då jag faktiskt kände att det var riktigt varmt om händerna där jag stog. Slängde på kycklingfileerna och med hjälp av ett evigt vändande och pensling med grillolja,fick jag dem perfekta (tror jag, jag smakade ju inte själv)...När jag skar i dem, såg köttet saftigt ut,och då jag vänt på dem hela tiden så blev de inte ens en tillstymelse till brända.Lyckat....

Väl hemma var det inte mycket kvar av kvällen. Sambon hade fixat hamburgare tills jag kom hem,och efter att ha käkat upp var det bara att hoppa i säng .Dagarna går så fort,jag skulle behöva dubbelt så många timmar på dygnet för att hinna med det jag vill.... 

Inga kommentarer: