fredag 8 april 2011

Underbar promenaddag och jag ägnar mig åt vovven på heltid.....

Det har vart några hektiska dagar med annat,men idag gick jag av nattpasset för denna gången och har ägnat mig helt och hållet åt mitt lilla hundmonster och hemmet.

Hade en ljuvlig utevistelse på morgonen i solsken, och träffade även på en annan hundägare som jag snackade lite "skit" med medans Troja fick busa av sig lite med hans hund:-)

For sen vidare till Willys och storhandlade. Välbehövligt,då de senaste dagarna gått i ett, och kylskåp och frys ekade tomt när man öppnade dem....Tog även svängen förbi och handlade in lite rödtjut till kvällen. Det var ett bra tag sedan jag tog mig ett glas och det ska bli riktigt gott att öppna upp flaskan ikväll.:-)

Efter att ha duschat och förberett lite middag (idag blev det färdigköpt pytt i panna bara) så tog vi oss ut igen,jag och Troja. Solen har faktiskt gassat på ordentligt idag,trots att det regnar nu,och vi har verkligen njutit av dagen.

Jag blir så full i skratt ibland,att jag knappt kan hejda mig. Idag hade vi en sådandär "galen" runda där allt kan hända. Bara några hundra meter från hemmet träffade vi på Lotta och Louie,så Troja blev naturligtvis lycklig över att se sin "pojkvän" lite. Ytterligare en bit bort träffade vi på en go och glad tant som stannade att pratade en stund. Ett sånt orginal,med cyckelkorgen full av små torkade grisöron trots att hon inte ens hade hund själv... Hon berättade glatt att hon har hela hemmet fullt av hundgodis som hon brukar skämma bort grannskapet med.Själv hade hon två katter berättade hon, och talade dessutom om att hon minsann visste att både den och den var bög i regeringen, och kunde redogöra för att det var därför de gjorde som de gjorde... Kunde inte annat än skratta gott, och låta Troja smaka på hennes givmildhet,trots att hon igentligen ska bantas nu!!!!

Vi gick så småningom vidare, och Troja var törstig efter grisöronen. Ett dopp i Rocksjön, och ett senare i kanalen "hemmavid". Andra doppet för skithunden detta år,och nu känns det verkligen som att våren är kommen:-) 




Vi fortsatte vår runda runt Rocksjön och vem dyker upp om inte den "förföljande damen". Jag har berättat om henne innan,men för er som inte vet,så lämnar hon mig inte ifred. Våra hundar SKA leka när vi träffas,och jag har för länge sedan gett upp hoppet om att undvika henne. Troja tycker om hennes Leo och vi brukar ta en 5-minuters lekpaus när vi träffas numera. Idag blev det alltså även lite stoj och lek, och Troja är nöjd. Jag, med henne och lägger in några bilder från vår runda:-)
 Gött i solen
 Hrm,Leo och Troja och "den förföljande tanten"
 Leo

Inga kommentarer: