söndag 24 april 2011

Fridfull

Jag har lyckats, jag är lugn som en filbunke idag. Förresten,hur är en filbunke???

Har haft en mycket skön dag idag,och det var precis det jag ville uppnå med denna helgen. Nu glömmer iallafall jag, den för mig,trista påskafton och går vidare med annat.

Kom hem från jobbet strax efter sju och satte i lugn takt igång en omgång av min asiatiska "Biff med purjolök och bambuskott ,på spisen. Jag älskar denna rätt, och passade på att göra lite extra till frysen idag också.

Då de flesta människor antagligen var trötta (läs bakfulla) idag,så var det även ledigt i tvättstugan under förmiddagen. Jag har därför passat på att tvätta upp lite dukar,gardiner,duschdraperi och filtar. Ja, ni vet sånt där som man lätt glömmer bort vid vanliga tvättider, när man har fullt upp med kläder,handdukar,påslakan och liknande. Nu doftar hela hemmet gott av sköljmedel och det känns fräscht och rent igen.

Vid nio-tiden tog jag sen bilen till "Plantagen". Såg i reklambladet att mina underbara petunior äntligen fanns att köpa,så hur skulle jag kunna låta bli?.


Det bara ska hänga minst två på balkongen varje år, så är det !!! Blev lite besviken då det var någon mindre sort än den jag brukar ha,men jag köpte ändå. Kanske blir bättre i slutändan, då de kladdar så förfärligt mot rutorna om de är för stora och går emot där. Kunde naturligtvis inte heller motstå några fantastiska "Stjärnögon" som med en vacker lila färg lös upp framför mig. Inhandlade även lite doftljus,en cement-ros,jord och gräslök innan jag kom därifrån.



Hemma igen och jag slängde av mig byxor och tröja och satte på mig kjol och bikini-bh. Ut på den soliga balkongen och planterade upp allt på plats. Nu känns det sommrigt och rent även där ute,trots att jag tydligen fick tag i någon jord full med gödsel. Koskit luktar ju också sommar:-)...



Efter att njutit av ett par koppar kaffe bland de sprakande färgerna,så försvann solen lite sakta bakom husknuten. Jag gick in och la mig ganska nöjd. Vaknade först vid 16-tiden igen,och det var ju ändå tur. Hade nämligen ställt klockan på tre,men glömt trycka igång den...Tala om retligt om man skulle försova sig till ett nattpass....


Då dagen fortfarande var solig och varm,bestämde jag mig för att ta en liten promenad.Jag brukar aldrig promenera när hunden inte är hemma,men idag kände jag att jag ville gå runt lite och njuta av vädret. Kändes ganska märkligt att inte ha det lilla kopplet i handen och ingen att småprata lite med....

Efter en runda runt kvarteren här i närheten,stannade jag till på en parkbänk vid Liljeholmsparken. Satt och njöt en stund av fågelkvitter och grillos,medans solens strålar värmde gott i ansiktet. Kan det bli bättre?

Observera att det är två gräsänder på bilden... helt otroligt var honorna skyddas med sin färg i den gul/bruna gräset


Men sen var det dags att traska hemmåt igen. Lite mat i magen och en dusch behövdes,och nu sitter jag lugn och go med en kopp kaffe igen. Någon timme kvar innan jag ska iväg till sista helgpasset för denna gång,så det känns skönt att vara helt klar med allt nu.........  

Inga kommentarer: