tisdag 19 april 2011

Hundskit och annat skräp!

Nej,detta är inget inlägg riktat till hundägare!....Men.......

Som hundägare försöker jag ta ansvar för all den skit min hund pumpar ur sig dagligen. Jag plockar bajs, ibland flera gånger om dagen. Jag går med min lilla påse till närmsta hundlatrin och tar mitt ansvar. Det händer dock att jag lämnar kvar i skogen,i djupa diken (där ingen går eller leker),eller långt in i en buske där ingen kan störas nämnvärt. Jag är med andra ord inte helt  perfekt själv,men anser att ingen behöver trampa i skiten pga mig och min hund.(Om folk inte viker av på udda ställen där normalt ingen går). Även jag tycker hundskit är äckligt att trampa i ,och även jag kan bli sur över att faktiskt många struntar i att plocka upp efter sin hund över huvud taget.... Men....

Trots detta tycker jag att vi många gånger blir fruktansvärt orättvist behandlade! Hundägare är "portade" på bla vätterstranden,6 månader om året. Varför? För att vi inte plockar upp efter oss? För att vi inte "sköter" oss? Är det verkligen bara hundägare som missköter sig? Vem plockar  upp efter sina katter som gör både ett och annat behov i rabatter,sandlåder och trädgårdsmöbler? Vem städar upp efter att fåglarna skiter ner bilar,balkonger mm? Varför bara hets på hundar?

Idag blev jag iallafall ledsen över att se "vår" vackra vätterstrand på det här viset ( och det är absolut inget undantag just idag):Ställer mig frågan: "Vad hade ni valt för era barn att leka? Bland matrester,trasiga ölflaskor,glas,engångsgrillar,fimpar,plastpåsar och burkar,eller bland någon enstaka hund-korv som faktiskt ganska lätt går att skölja bort?

Inga kommentarer: