fredag 8 april 2011

Bra och dåliga dagar/svart och vitt

Det har hänt mycket de sista dagarna,men då vissa saker är lite väl privata för att lägga ut här till allmänheten,så ber jag er att ha öveseende med att vissa detaljer undviks att skrivas ut och att vissa saker ur mitt liv utesluts helt just nu.

Stressigt har det varit,och till viss del även jättejobbigt. Men jag ska fokusera på det goda och uppdatera er om att jag även har det helt underbart i min egna lilla värld bland det negativa. Som mitt eget bloggnamn "Svartvit med färg" så är livet verkligen både upp och ner nu....Svart och vitt..

Något som har vart en enorm glädje de senaste dagarna är min ekonomi. Kan med stolthet i rösten säga att igår var jag på banken och gjorde slut med ett av mina lån och en kreditskuld. Om ni bara visste hur skönt det känns att äntligen vara tillbaka på ruta noll istället för på minus. Visst har jag kvar ett banklån,men det är också det enda som är kvar nu och jag kommer förhoppningsvis leva ganska gott framöver. Jag,som ju snålat med ekonomin i flera månader nu,har fått min belöning i form av att ha ca 4000 kr över extra i månaden framöver. Låter knappt sant i mina öron ens.....

Usch,känns så skrytsamt att skriva om pengar men,det är ju även deklarationstider nu. Fick mina papper i går och kammar hem ytterligare 3000 kr på skatten i år. Jag känner lycka och jag ber så mycket om ursäkt om ni tar illa vid er som har det sämre. Hade ni haft min ekonomi de senaste 10 åren så kanske ni hade haft överseende.....

Inga kommentarer: