torsdag 31 maj 2012

Nu är det sommar

Sista dagen i maj nu, och imorgon går vi in i den riktiga sommarmånaden juni. Känns härligt att ha dessa förhoppningsvis vackra månader framför sig nu. Allt går så fort, och snart är det höst igen, utan att vi ens hunnit tänka efter vart sommaren egentligen tog vägen för oss.

Ska vi göra ett gemensamt projekt? Ska vi göra allt i våran makt att ta tillvara på sommaren och njuta ordentligt allihopa? Jag ska verkligen försöka iallafall, och jag hoppas och önskar att ni gör detsamma. Vi har bara ett liv, vi måste leva det, och särskilt viktigt är det faktiskt på sommaren när vi har lite extra ledigt och kan vila upp oss från jobb och vardag:-)

Jag kan säga att jag under den sista månaden omvärderat mycket. Så mycket ljus det kommit in i mitt liv. Så mycket det finns att glädjas åt, bara man tar tillfället i akt. Jag har inte gjort det innan, jag har levt i någon bubbla av plikter, stängt av mig själv, inte sett skiftningarna som finns precis framför mig. Livet är inte bara glädje, inte heller bara sorg. Livet är en salig blandning av allt.

 Vi bestämmer själva hur vi tacklar saker, det är bara vi som kan ge förändringar till att gå vidare med saker, att titta bort eller inte bry oss. Det är vi som är livet. Säg inte bara nej, ge saker en chans innan iallafall.

Jag har inte en endaste semesterplan i år. För de flesta låter det säkert jättetråkigt, men jag ska njuta ändå. Jag ska ta dagen som den kommer och göra som jag vill. Min förhoppning är att det finns lite folk hemma, och att jag ska kunna hälsa på och göra små trevliga saker med dem. Kanske grilla, sola, gå på fotopromenader, åka på bilbingo, ta en glass i parken, spela minigolf, ta ett glas vin eller kaffe på någon uteservering eller liknande.

Njuta och ha det bra alltså, för det här året blir förhoppningsvis min sista sommar på många år som jag är hundfri och helt utan plikter:-).

Jag är så hundsugen att jag knappt tänker på annat. Jag har lämnat ut min bloggadress till uppfödaren jag troligtvis kommer köpa valp av, men jag vet inte hur mycket hon läser här, hi ,hi :-0..

Oavsett vilket, så har jag en stor längtan att få åka till henne och träffa hennes hundar. Jag vet bara inte när det är lämpligt att fråga om när det är okej med henne. Man vill ju inte vara för påflugen, men heller inte verka ointresserad. Det är lite jobbigt att vänta, men väldigt spännande. Det är en så ny situation för mig, och jag vet ju faktiskt inte hur mycket kontakt man brukar ha i sådana här lägen. Allt är/ var ju så speciellt om hur vi fick kontakt mm.

Nu verkar hon ju vara en sådan underbar person, så det är säkert inga problem alls, men man vill ju ändå inte vara till besvär och ligga på för mycket. Så nu längtar  jag i tysthet, och tittar på alla hennes vackra bilder hon har på fb och sin hemsida:-)

 Snart är det min tur att få gosa hundvalp, tills dess får jag tråna och drömma. Tänk om den "jäkla"(skämtsamt sagt) tiken bara kunde börja löpa snart så man får lite mer verklighetskänsla över allt...Hm, ca 2 månader kvar tills dess, men den som väntar på något gott...

Idag har det inte hänt sådär jättemycket. Bakade en omgång kolakakor till farfar idag på morgonen, och efter det har jag sovit i flera timmar. Har ju jobbat i natt, och till och med att jag faktiskt sover bättre nu. Under eftermiddagen satt jag en del i telefon. Har två unga killar i släkten som inom ett par veckor tar studenten. Har problem med ideer på vad man ska köpa bara, och har ringt runt och frågat om vi syskon iallafall ska gå ihop på något rejälare tillsammans.

Även min nyfunna vän och granne, Emmelie, har vart här i eftermiddag. Kaffe i mängder och massa tjat. Trevligt som vanligt:-)

Nu ska jag bara lägga mig lite i viloläge en stund innan det åter är dags att fara iväg mot nattens äventyr på jobbet. Ledig helg väntar sen:-)

Ha det gott alla,kram

Inga kommentarer: