torsdag 10 maj 2012

Valpsjuk

Gjorde misstaget att gå in på blocket nu...

Åh vad jag saknar en hund ,och jag blev helt sjuk av alla dessa små rådjursögon som tittade tillbaka från alla bilder...

Hur ska jag kunna vänta så länge med att få hem en ny krabat, jag vill NU.

Herregud, jag måste börja leta efter en uppfödare som ska ha valpar i höst, men hur fasiken ska man kunna välja bland alla? Känner mig lite ynklig som inte ens vet vad man ska kolla efter, vad ska man skriva till en uppfödare? Eller är det kanske bättre att ringa? Vad säger man?

Ska man titta efter en "fin" tik och hane om ska paras framöver, eller ska man kolla efter när de planerar valpar på en viss kennel? Är det smartare att ha uppfödaren nära, och vänta mycket längre på att rätt person tar valpar, än att ta "den" som blir närmast i tid när jag kan ta hem en?.

Jag vill ju inte vänta allt för länge, jag saknar ihjäl mig redan...

Inga kommentarer: