måndag 21 maj 2012

Leende

Jag undrar hur många gånger jag gått runt Rocksjön egentligen?

 Bistra och kalla vintrar när snön har vart hal och vindarna som spikar. Vackra vårdagar när man skyndat runt i brådska. Varma sommardagar då dagarna vart så varma att man skyndat runt tidigt på morgonen för att slippa den värsta hettan. Höstdagar, då iskalla regndroppar trängt in i kläderna och man bara vill in från det ruggiga, gråa och kalla...

Idag har jag haft en underbar gå-ut-och-gå- runda. Visst hade det vart trevligare med en hund vid sin sida, men just idag saknade jag mitt andra intresse för mycket. Fotografering stod i fokus, och med en hund brevid sig så blir bilderna snabbt tagna och man hinner inte se allt vckert som  faktiskt finns. Ja, inte kan man ta kort på tex en massa fåglar och fjärilar, de har redan flygt iväg långt innan man ens hunni se dem...

Idag var allt så lugnt och stilla, solen sken och jag till och med prövade en ny väg jag "hittade". Jag har många gånger undrat vart den leder, men av rädsla för att behöva vända, så har jag aldrig prövat den. Och vad glad jag blev. En förlägning på rocksjörundan, och dessutom helt utan folk och bilar på iallafall halva sträckan (= lös hund). När jag väl kom ut från själva "skogen", så var jag vid solåsrondellen och fick därifrån gå in vid bilprovningen för att komma tillbaka igen. En ny hundrunda i framtiden:-).

Och i allt underbara idag har jag bara gått omkring med ett leende. Och vet ni vad? Det smittar verkligen och folk har hälsat och lett tillbaka mot mig vid varje möte:-) Usch, tänker tillbaka på senaste året om hur sur och tråkig jag vart, det känns faktiskt som att jag har fått ett nytt liv nu, en ny chans, en ny tid. Jag älskar det..

Lite bilder från dagen










Inga kommentarer: