lördag 26 maj 2012

Intensivt....

Jag lever :-).
Bara trevliga saker händer, men det har vart några intensiva dagar, så jag har faktiskt inte tagit mig tid/hunnit att hitta hit.

Under onsdagskvällen hade vi en riktigt mysig kväll, som började med ölprovning här hemma (det har sina fördelar att känna en "alkoholexpert"). Riktigt kul att faktiskt få förklarat för sig, och känna efter vad de olika sorters ölen faktiskt smakar. Jag menar, en annan åker in till bolaget, plockar till sig några öl som man känner igen namnet på,  är sen nöjd med det när man dricker upp dem;-).



Men nu var det verkliga smakskillnader på dessa och jag kände det faktiskt väl. Även om jag säkert kommer köpa samma sorter jag alltid gjort innan, så märkte jag faktiskt att det skillde rätt mycket i både smak, blaskighet, fyllnad och beskhet på dessa olika sorter. Intressant, och jag kan nog tänka mig att unna mig de två ölen  i mitten av bilden, lite oftare.

Vidare sen drog vi iväg till "Hasse på Sjökanten". Satt på uteserveringen och tittade på när solen gick ner bakom Rocksjön. Sally var med förstås, och det var härligt att kunna sitta såhär och faktiskt få ha hunden med sig. Nu är det ju inte min hund, men att veta att man faktiskt kan gå och ta sig ett glas vin ute, och samtidigt slippa ha dåligt samvete över att hunden är ensam hemma under tiden. Det är ju lycka för en (blivande) hundägare att få ha sin älskling med sig:-).





Och så träffade vi Gunter..... Ska inte gå in vidare på det alls, för det roliga med det, kan man inte ens tänka sig om man inte var med under kvällen. Ett minne för livet iallafall och ett riktigt orginal....Men är ni nyfikna på Gunter så ska han ha bingo på "Hasses" i 4 veckor på onsdagar i juli klockan 19.00. Start 4 juli. Bingobricka och räkmacka för 100 kr  är ideen;-) Gunter är med på bilden här ovan när han pratar med mig..

Torsdagen började super. Efter att vi intagit lite uppfriskande kaffe och frukost på morgonen, tog vi med Sally ner till Vättern. I härligt lugnt tempo gick vi i vattenbrynet i strålande sol. Sally fick galenryck i sanden,  badade lite mage, och jag bara njöt av hela stunden. Sol, vatten, grönska, sommar, hund och tjat. Ni vet en sådan där scen man nästan blir avundsjuk på när man ser på tv hur mysigt det ser ut...

Senare under eftermiddagen var jag ute själv med Sally en stund, då Elin var iväg på lite jobb. Träffade min  granne, tjatade på en bra stund där, och var borta och tittade till mina små dunbollar i kanalen. Jag sa väl att det kommit andungar också?:-).

På kvällen for vi till Anne i Skillingaryd. En ljummen försommarkväll, med grillat, vin och återigen en massa tjat om allt och inget. Trevligt, trevligt, och det kändes bra med en liten minitjejkväll med "gamla" vänner man träffar ganska sällan numera.

Måste också berätta om ett underbart vin som Elin bjöd på kvällen till ära. Vad sägs om ett fräscht och porlande rödvin nu till sommaren ? Det var alltså ett lätt bubbelvin i rött. Har själv aldrig ens hört att det fanns innan..Så himla gott var det, och jag ska berätta mer om det en annan dag, och tala om vad det heter om ni vill pröva (orkar inte ta fram det nu). Alltså jag säger det igen, hur bra får man ha det egentligen?:-)










Då vi sov över hos Anne, kom vi heller inte iväg allt för tidigt hemmåt dagen efter. Flera timmar satt vi i den underbara solen och njöt, innan det var dags att packa oss vidare. Jag hade som vanligt lite hemlängtan (gillar ju inte att sova borta) och skulle ju dessutom jobba senare på kvällen. Hemkommen var jag trött, nöjd och lycklig. Såhär borde livet vara jämt..

Jag har alltså haft helt underbara dagar i över en veckas tid, och vill  passa på att tacka alla inblandade för allt ni gjort, för att ni är ni, och att jag får träffa er alla underbara vänner, släktingar, grannar, bekanta, hundar, övriga djur och dessutom all natur som piggar upp ännu mer i allt. Allting har verkligen förgyllt hela mitt liv just nu och jag känner ett rosa skimmer över allt just nu:-)

Men nu är det lite mer allvar igen. Första natten på jobbarhelgen är avklarad nu, och jag är faktiskt ganska sliten och trött.

Imorgon är det dags för kalas igen, och innan dess ska farfars mat klaras av innan jobbet. Lite lätt sömnbrist just nu, och jag kan säga att jag  ser fram mot tisdag som är min enda hellediga dag innan nästa helg.  Phu, dags att sova lite nu tror jag.... Kram 



Inga kommentarer: