fredag 4 maj 2012

Sol i hjärta, sol i sinne

Dagarna fortsätter att vara ljusa och  soliga, och jag mår bara så bra. En ganska ovan känsla, som jag hoppas ska hålla i sig nu ett bra tag:-)

Gårdagen var verkligen supergo i all sin helhet.

Började morgonen med att sparka ut mig själv på promenad. Det får vara slut på att bara sitta inne och "klaga" på att man inte kan gå ut och gå för att Troja inte finns med mig mer.

Plockade med mig kameran och valde att gå runt Rocksjön. Denna runda brukar ta runt en timme i vanliga fall, men idag tog den 2 timmar... Jag fotade en del, stannade upp och tittade på fåglar och på hur vackert allt blivit under de sista veckorna när jag inte tagit mig ut.

Träffade också på en liten herre med en dvärgschnauzer som jag bara var tvungen att prata lite hund med;-)..Suger i mig information där jag kan hitta den:-)

Jag undrar om folk börja tro jag blivit galen som "tränger" mig på folk sådär, men mannen verkade glad att någon uppmärksammade både honom och lilla Alice som han hade med sig. Han tackade så mycket  för vår pratstund innan vi skildes åt. 

Jag tror folk i det stora hela faktiskt uppskattar att man tar kontakt med dem i våran numera ganska opersonliga värld. Folk går för sig själva och vågar/kan/vill inte ta första steget till att ens heja på varandra...

Hemkommen igen, och jag plockade med mig min bok och strandstol ut på vår lilla gräsplätt för att bättra på brännan lite igen. Två minuter senare kom min supertrevliga granne jag berättat om innan, och gjorde mig  sällskap. En sådan härlig tjej, och jag förvånades ännu en gång hur lätt vi hade för att prata, hur mycket vi hade gemensamt, om hur vi växt upp och haft det med erfarenheter från livets ibland hårda skola.

 Trots att vi ju egentligen inte känner varandra så väl, så känns det ändå som att jag har fått en ny bekantskap. Vi har bestämt att ses på något glas vin framöver, och har bytt telefonnummer med varandra. Riktigt roligt med sådana här möten med folk  och jag hoppas verkligen det blir av:-)

Några timmar senare var det dags att gå in igen. Har nog överdoserat solen lite  i dagarna, och fick lite solfrossa när jag kom in. Jodå, brun har jag faktiskt blivit, men jag tror skinnet behöver vila lite nu. Och det får det säkert göra, då jag hörde vädret skulle bli sämre nu i dagarna. Tog en varm dusch för att tina upp, och fick sen håret färgat. Helt okej med en mörk, nästan svart färg till solbrännan:-)

Somnade  in en timme under den goa värmefilten, tjatade bort någon timme i telefonen sen,  innan det var jobbardags. Nu är jag hemkommen med ett leende på läpparna här på morgonen. Ledig helg väntar:-)
 Kramar och önskan om en skön helg till er alla

Inga kommentarer: