torsdag 17 maj 2012

Lite bloggtorka

De här perioderna kommer med jämna mellanrum. Då när jag bara inte kan skriva, utan att det låter otroligt uppstyltat och stelt. Jag vill att min blogg ska vara en kaotisk blandning av både skämt och allvar. Lite recept för de som vill ha lite nya ideer på det, och att jag samtidigt delar med mig av mina tankar, funderingar och vad som händer i mitt liv.

När den så kallad bloggtorkan kommer, känns det tråkigt att skriva, och denna gången har jag helt enkelt låtit bli att ens försöka mig på några meningar.

Men idag känns det lite bättre på den fronten igen. Är egentligen otroligt trött, lider av sömnbrist och en enklare förkylning på det. En natt kvar till ledigt, det känns så skönt idag..

I tisdags kom ju Devin och Björn på besök och det är ju alltid trevligt. Jag bjöd på piroger och det uppskattades verkligen:-) Devin slarvade bort min dosa till min belysning och jag trodde jag skulle leta mig blå efter den sen. Hittade den dagen efter, så den var inte så långt borta...

I går var det upp tidigt. Vi skulle ha jobbarmöte och var "bjudna" på konferens på "Hasse på sjökanten". Så otroligt trevligt det var. Hela dagen med underbara kollegor, jättegod mat och vacker miljö. Måste också ge ett superplus till vår nya (ja, så ny är han ju inte längre) chef. Så mild och mjuk, snäll och förstående. Det märks verkligen att han vet vad han gör, utan att vara "bossig" och "stå över" oss andra. Jag gillar honom mer och mer:-)

Hemkommen igen och hade stor ånger på att jag ska vara så envis på att aldrig vara ledig från jobbet. Vi har "rätt" till det när vi haft en sådan här dag, men jag ska ju alltid "ragga" pengar och sliter på istället...

Hade ändå en go natt, både med klienter och "min" jourpersonal, så det gick lätt att ta sig igenom natten. På morgonen for jag ut mot Råslätt , ett litet jobbärende att lämna en grej bara. Blev så glad att det var lilla söta Sofia som jobbade. Åh, jag har inte träffat henne på ett par år, och det var så kul.. Blev kvar en stund och pratade strunt, och nu har vi bestämt att ses, bara de kommit in i nya huset de köpt:-)

Väl hemma blev det sängen en stund. Hade som vanligt inte stängt av telefonen och får skylla mig själv.. Blev nämligen väckt två gånger av den och kunde inte somna om. Detta har inneburit att jag vart ännu tröttare idag och imorgon är jag nog halvdöd..

En av dem som ringde var Camilla, och även hon var det ganska länge sedan jag träffade. Tror det var när vi släppte ihop Robert (hennes hund) och Troja på elmia för lite bus. Det var längesedan nu. Vi har ju dock pratat telefon där i mellan och nu är hon på väg hit:-) Jag har gjort gästlåda och och ser fram mot att få bjuda igen lite gästfrihet:-)

Och jag gjorde en paus här.... Camilla har precis åkt hemmåt och vi har haft en go kväll med mycket tjat. Nu är det bara dags att plocka ihop sig och fara iväg mot jobbet. Kram på er

Inga kommentarer: