fredag 11 maj 2012

Barnvakt

Det har jag vart idag:-) Devin kom hit på besök när mamma skulle klippa och slinga håret. Så himla snäll unge, med gud vad klåfingrig han är nu...

Jag plockade fram Trojas leksakslåda och varenda grej åkte ut på golvet. Inte bara Trojas leksaker, utan även alla mina (ca)  300 värmeljus, min soppåse, jorden i blomsterlådan på balkongen och mina prydnadsfrukter på vardagsrumsbordet;-).. Ja, herregud, två sekunder man tittade bort så var han iväg och hittade något nytt bus att förströ sig med. Dammsugaren fick åka fram idag också;-)



Nu i eftermiddag har jag försökt sova. Totalt omöjligt. Har en ganska jobbig helg framför mig nu med både jobb, kalas och farfars matstök, så jag hade verkligen behövt några timmar nu innan.

 Men det är inget man kan tvinga fram iallafall, så efter att jag legat tre timmar i soffan och bara blundat, så gav jag upp det hela. Nu har jag ätit, fixat jobbamackor och diskat. Ska väl hoppa in i duschen och hänga in tvätten jag tvättade klart i förmiddags också. Jobb sen, så alla ni därute få ha en go helg, trots att vädergudarna mest erbjuder inomhusmys nu:-)

Inga kommentarer: