onsdag 23 maj 2012

Åhhhh..............

Lycklig!
Elin dök upp här vid 11-tiden idag och med sig hade hon den mest bedårade lilla Sally. För att vara helt ärlig så gillar jag inte "plattnosade" hundar, men Sally var inte sååå platt (för rasen sett). Bortsett från att det är en ren principsak från min sida, att inte gynna en avel på hundar som ofta har andningsprobem pga detta, så var hon ett riktigt charmtroll.




Efter ett par koppar kaffe här, där Sally samtidigt blev överförtjust i alla Trojas leksaker och sprang runt som en galning, tog vi oss en liten tur ut till Liljehomsparken. Så underbart det är att gå med hund igen:-) Lite nya bilder och en check att "mina" dunbollar var kvar i kanalen. Ingen hade gått "hädan" över natten och fortfarande 6 knipungar och 3 andungar :-)




Underbart väder och man kan inte annat än vara lycklig. Sol och värme, en vän hemma man inte träffat på länge och en hund. Allt man behöver....

Som om inte det var nog, så ville Elin ta en öl på någon uteservering ikväll. Jag föreslog "Hasse på sjökanten" då det ju är gångavstånd härifrån, vackert läge, och jag fick så gott intryck av stället när vi var där med jobbet i förra veckan. Dessutom kan ju Sally vara med om vi sitter ute:-).

Just nu är Elin ute på jobb, Sally har slocknat i sin bädd efter att vart ute och gått en sväng till med mig. Innan dess hann hon med att kissa på hallmattan;-).

Helt otroligt vad snäll hon var att lämna  här hos mig, och så trygg hon är. Knappt 6 månader gammal och inte ett pip efter matte när hon gick.

 Inte heller drog hon i kopplet eller var besvärlig att gå med ute (men det är klart, är man van vid ca 35 kilo hund, och jämför nu med en sådan här liten som denna, så märker man ju knappt att de drar ändå)...Träffade på en granne ute i parken, och satt på en parkbänk i solen och tjatade en stund ,innan vi traskade hemmåt igen.

Nu är det dags att förbereda middagen. Elin är på väg "hemmåt" snart.... Idag kör vi på lövbiff, squachsallad (fals potatissallad) och en grönsallad. Ska lägga in min "falska" potatissallad till er en dag framöver.. Kram på er



Inga kommentarer: