onsdag 30 maj 2012

Jag och bilar...

Jag tycker inte om att greja med bilar, och inte heller förstår jag något av det.

Men det är klart, att fylla på bensin, lite olja och spolarvätska är väl inga större grejer, och det är så långt jag sträcker mig med bilvård. Satt faktiskt och tänkte för några dagar sedan om jag skulle åka in i en biltvätt för att få bort allt pollen från bilen. Till och med det blir ett projekt, då jag endast vart i en biltvätt en gång. Man får ju skämmas över att gå in och fråga hur man gör egentligen!!!

Nu löste det sig så himla bra att det regnade lite igår. Tillräckligt mycket för att bilen är röd igen och inte pollengul. Biltvätten är uppskjuten så länge;-)

Men så var jag ju och prövade arbetskläder igår. Då tar spolarvätskan slut mitt i min pollendimmiga regnruta. Jodå, jag var och köpte ny och fyllde på. Allt väl så långt.

När jag ändå hade huven öppen, (händer ju inte så ofta) kollade jag faktiskt oljan också, och upptäckte att även den låg under vad den skulle...

Nu blev det faktiskt lite problem. Vad ska man ha för olja? Efter att hört mig för, så ekade orden 15/40 i huvudet. Säger mig inget, men idag var jag, för andra gången i mitt liv, inne på Biltema och letade motorolja. Herregud vad man känner sig dum alltså...

Det fanns en olja som det stog 1540 på, men det stog också motorcyckel på förpackningen. Hm, jag var tvungen att fråga en jobbare, och samtidigt kommer det naturligtvis fler "gubbar" och skrattar lite inför mina bekymmer. Jag vågade inte köpa oljan för motorcycklar även om mannen sa att det nog går bra ändå. Vadå nog? Jag vill ju ha kvar bilen...

Tillslut blev det en olja som hette 1040 istället. Kändes läskigt att fylla på den i bilen, men två män har sagt att det går bra, så jag får väl lita på dem och hoppas på det bästa. Nu är det gjort iallafall:-)

I övrigt flyter vardagen bara på. Var och köpte mig ett par klädtrasor igår. Det var lite roligt efter att knappt köpt ett klädesplagg på hur länge sedan som helst. Men det är inte lika kul att köpa just kläder när man inte trivs med den numera 8 kilo förstora kroppen...

Måste göra något åt det snart, men jag tvekar. Jag vill gå ner mina kilo, men samtidigt vill jag njuta av livet nu. Man njuter faktiskt inte alls av livet om man ska avstå allt som jag tycker så mycket om att stoppa i mig. Funderar på om jag ska bli lite striktare med dagarna bara. Att hålla sig till mindre kalorier och mindre fett lite oftare ,och sen njuta resten. Tror ni det funkar?:-)

Jag var också uppe hos min granne Emmelie och drack kaffe igår. Jag gillar henne skarpt, och det känns mer och mer som att vi kommer bli vänner. Ja, för även om vi nu känner varandra lite mer, är det svårt att kalla någon för vän så tidigt..

Kvällen försvann i rasande fart. Jag fick lite bingo-sug, och satte in 300 kr på en bingosite och började spela. Jag vet att det är dumt att spela bort pengar, man förlorar alltid i slutändan. Men samtidigt är det kul. Man chattar ju samtidigt om man vill, och hur dumt det än låter, så känns det som att man sitter med en massa kompisar och spelar. Hade alltså en trevlig kväll, helt för mig själv, med en massa "kompisar" i datorn;-). Har lite pengar kvar (jag både vann och förlorade under kvällen) till en annan dag, men inga mer insättningar blir det nu. Jag behöver mina pengar till annat...

Idag vaknade jag åter upp till strålande sol. Satt i ett par timmar och solade på balkongen, innan Björn och Devin dök upp. Vi gick sen runt Rocksjön, och bara på den vecka jag inte gått där, hade massor av blommor och grönska ploppat upp. Jag skippade självmant kameran idag, men ska snart ta en ny fotorunda dit:-)

Men nu är det två jobbarnätter som ligger framför mig. Ska snart krypa ner och försöka sova någon timme. Sen är det dags att fixa middag, jobbarmackor, duscha. Ja allt som hör vardagen till...

Kram på er

Inga kommentarer: