onsdag 23 maj 2012

Morgonkaffe och tvproblem

Har precis vaknat och har en härlig känsla i kroppen. Det är skönt att vakna av sig själv, utan en klocka som surrar i huvudet det första det gör. Det är skönt att ligga kvar i sängen och sträcka på sig utan att jäkta upp.

Här sitter jag nu och intar morgonkaffet. Jag är inte jätteförtjust i kaffe, utom just på morgonen. Minst två stora muggar måste jag ha då, men sen räcker det faktiskt för hela dagen. Visst surplar jag kaffe om jag blir bjuden, eller bjuder själv, men mest av sociala skäl där. Det hör ju liksom till att bjuda på kaffe om någon kommer.. Jo, förresten. Av någon anledning dricker jag kaffe på kvällen de dagar jag ska jobba också. Då smakar det gott:-)

Idag kommer Elin och Sally för några dagars besök. Ska bli kul att träffa Elin och att få ha  en liten hund här hemma igen. Nu vågar jag inte säga fullt ut, men jag tror det är en Fransk bulldog hon skaffat sig. Jag är ganska dålig på vad de olika raserna heter, och kortet hon lagt ut på facebook är ju på en valp, det är ännu svårare att se vad det är för ras. Men superkul ska det bli iallafall. Sally är snart 6 månader:-)

Igår var det promenad som gällde igen. Sandra och Devin hämtade upp mig utanför och vi traskade in mot stan, sen vidare en bit runt Munksjön, för att sen svänga av hemmåt mot Rocksjön igen. Härligt väder och kul att få sällskap, men... Sandra vill gå fort och mer åt hållet att motionera. Jag vill lulla runt med min kamera och njuta av att vara ute. Trots att jag tyckte vi gick ganska fort, så fick nog Sandra ändå dra ner på takten för min skull (och jag lurade till mig att ta ett par foton).

Blev lycklig över att det kläckts ytterligare små dunbollar i kanalen här. Idag var det en gräsand som simmade runt med tre små kycklingar bland de andra knipungarna som nu  tyvärr är 3 styck mindre. Sånt är livet tyvärr , och även råttor och rovfåglar ska väl ha mat, hur grymt det än låter..








Kvällen kom snabbt igår och då var det dags att bli upprörd för första gången på länge! Min tv och mitt huvud för teknik fungerar inte ihop. Den dagen jag köpte min tv, så var jag jättestolt över att jag fick in alla kanalerna på rätt plats på tv dosan. Det, utan att ens titta i den besvärliga bruksanvisningen. Jag har inte tittat så mycket på tv alls efter det, men jag tror att det fungerat bra tills för ett par dagar sedan då jag ville se ett program på 3: an. Kanalen fanns inte!

Jag gjorde en "omstart" av sökningen på alla kanaler, och då försvann allt sparat och de ca 15 kanaler jag har, låg utspridda under ca 50 olika siffror. Dock ordnade jag till det också, förutom att 3:an fortfarande fattades. Inte hela världen, så jag nöjde mig där. Tills igår......

Japp, skulle kolla in nyheterna på 4:an och sätter på tvn. Alla kanaler är återigen huller och buller...
Börjar ordna och trixa igen och får ordning på det efter ca 2 timmar.

La in en kanal i taget, och efter att jag nästan var klar, så upptäckte jag att varje gång jag la in en kanal mellan något (typ 6:an mellan 1:an och 8:an) så flyttades den senare siffran ett hack framåt. Alltså att 8:an låg på 9:an och så vidare...Fick nästan ett spel och började om i turordning igen. Nu funkar allt utom just två kanaler som försvunnit. 3:an och 4 :an är borta. Inte kul, då det är dem jag tittar mest på!!! Jag får be någon hjälpa mig någon dag, men det tar emot, jag vill lösa saker själv egentligen, men jag avskyr verkligen teknik;-)

Nåja, nu ska jag sätta mig och njuta av solen på balkongen en stund innan jag ska göra en "potatissallad" på sqauch (stavas?). Elin går på LCHF och äter inte kolhydrater, så idag blir det att leta reda på de gamla recepten jag själv använde för ett par år sedan..

Ha en supergo dag mina vänner, kram

Inga kommentarer: