fredag 4 maj 2012

Husmorsdag

Fredag kväll och jag är precis klar med dagen. Tiden har gått fort idag och har avverkats helt utan stress, men med trevliga små sysselsättningar hela tiden.

Jag var uppe hos Sandra och Devin innan, och jag blir alltid glad av att träffa denna lite skitunge.
Glimten i ögat, egen vilja och söt som socker. Som jag alltid sagt, jag är inte speciellt jätteförtjust i barn, men Dev är ett undantag;-).

 Kändes riktigt mysigt då Sandra och jag satt på golvet, någon meter ifrån varandra, och fick Devin att gå mellan oss. Varje gång han kom fram till oss, fick vi en stor kram, och när vi berömde honom blev han så lycklig. Nu är det nog bara dagar kvar tills han springer runt helt själv och busar:-) Barnkramar är otroligt goa och mysiga..



Efter ett par timmar var det dags att åka hemmåt igen. Hade tvättid, men inte speciellt mycket tvätt.
 Ja, det märks verkligen skillnad nu på saker och ting.

Först och främst så tvättades ju Trojas bädd, filtar och handdukar varje vecka innan (för allergins skull).

Dåvarandes sambos kläder tvättades, och dessutom tvättades alltid någon matta eller annat extra som blivit grusig/skitig av hundens uteturer. Nu var det bara mina kläder, och tvätten var klar på ett kick....

Då jag är bjuden på kalas på söndag, så ändrade jag tiden till farfar denna vecka. Från mitt vanliga söndagsbesök, så kör vi lördagsbesök  istället. Jag ville göra något extra för honom ,och har bakat nu hela eftermiddagen till honom.

Tre sorters kakor, och jag tror han kommer bli glad över det. Han är en riktig gottegris min lilla farfar ;-). Kommer ju dessutom med veckans mat, nyinköpta t-shirts och en inbjudan även för honom om ett sällskapligt kalas på söndag hos hans barnbarnsbarn. Jag hoppas han vill följa med, annars kommer jag "tvinga" honom. Han bör komma ut och vara social bland människor han känner:-).

Jag är ju egentligen inte så mycket för att baka, jag föredrar matlagning.

 Men idag lyckades jag väl, även med detta. Det är otroligt avkopplande för hjärnan att stå med lite "handarbete" och njuta av dofterna från ugnen. (Recept på havreflan och mockabitar/kärleksmums kommer i dagarna, bara jag tar mig tid att skriva recept som är ganska tråkigt).




Nu är disken diskad, tvätten inhängd i garderoben igen. Lite av morgondagens mat är förberedd till farfar och jag tar mig ett välförtjänt glas rött och tar paus för idag:-)

Idag kommer jag somna tidigt, då jag inte "hunnit" sova något efter jobbet idag. Det gör inget, jag är fri och nöjd med dagen, precis som den vart ändå:-)

1 kommentar:

Sandra sa...

Fina bilder på älsklingen :)