måndag 28 maj 2012

Klart

När man är hemkommen och är ledig, får man alltid lite extra energi av någon konstig anledning. Men idag hade jag faktiskt inte mycket till plan för dagen, mer än att åka iväg och titta på arbetskläder vi skulle få beställa genom jobbet. Sagt och gjort, vid 09 for jag iväg för att leta reda på stället jag skulle till.

Inga problem att hitta dit alls. Problemet var att jag tagit fel på dag... Det var visst imorgon vi fick gå dit och beställa. Min vanligt förvirrade hjärna spelade åter mig ett spratt...

När jag ändå var vaken åkte jag hem och tog en dusch och väntade in tiden på att A6 och Intersport öppnade. Eftersom vi numera har en väldigt givmild chef, så hade vi blivit lovade att få köpa arbetskor för 1000 kr där också..

Jag hade bett en kollega att fråga chefen på ett möte jag inte själv var på, om vi fick köpa gymnastikskor istället, eller om vi var tvugna att just köpa just sandaler som hör yrket till. Jag hade nämligen i huvudet att ett par bra gå-ut-och-gå- skor är bättre för mig, än att köpa tofflor till jobbet (som jag redan har av bra kvalite). Det var okej med honom.

Blev därför supernöjd när jag hittade något mittimellan. Ett par sandaler med hel tå, gorotex och rejäl sula. Nu kan jag ha dem på sommaren när jag går ut och går, utan att det blir för varmt, och på vintern på jobbet, utan att det blir för kallt. Perfekt, och de kostade exakt 1000 kr ;-).



Nöjd med mitt inköp gick jag in en snabbis på A6 också. Fixade en ny klocka till farfar, då hans gamla gått sönder, och köpte i samma veva ett "krimskrams"-halsband för 80 kr till mig själv. Det fick räcka för idag.

Hemma har jag sen fixat av bara den. Dammat av det mesta av allt pollen på alla möbler och bänkar. Det har lagt sig som en gröngul matta överallt  här inne. Planterat upp ett skott jag fått rötter på, samt gått över hela hemmet med dammsugare och svabb. Lite middag har intagits efter det, och nu får det räcka för idag.

Ser att det börjar mulna på ute nu. Jag är faktiskt ganska nöjd över det. Jag behöver ett par svala och kallare dagar att ägna mig åt sömn och inomhusgöra istället. Behöver baka lite till farfar och sover gör man så mycket bättre när det inte är för varmt och soligt i rummet. Sol  och sommar i all ära, men lagom är bäst:-) Funderar på en riktigt skön sovmorgon imorgon om jag kan.

Så till vi ses här igen, ha det bara superbra

Inga kommentarer: