måndag 7 maj 2012

Plaskat i bassängen

Äntligen tog jag mig iväg till badhuset idag. De öppnar ju inte förrän 12 på måndagar, så jag hann ändå med en lugn start idag.

Sol på morgonen, och som jag numera brukar när den tittar fram, så satte jag med frukostmacka, kaffe och bok på balkongen. Lite småkyligt idag, men det var bara att dra igen fönstrerna lite runt om ,så hade jag det varmt och gott i min så kallade "pensinärskur" . När boken var utläst tog jag mig en snabb dusch, då jag vägrar åka till badhuset utan att få bort värsta "lurvet" på kroppen;-)

Packade sen väskan omsorgsfullt, och hade sen ännu lite tid på mig innan det öppnade. Tog då svängen runt stan och hämtade ut min numera klara pass hos polisen. Gick betydligt fortare där idag, och en kort stund senare stog jag med mina fläskvalkar och skämdes i badhuset. Usch, borde verkligen göra något åt dessa, men just nu har jag noll motivation varken till att laga mat, sköta mig eller tänka på vad jag får i mig i magen... Sen, senare, ska jag väl ta tag i det....

Väl i bassängen kände jag mig enormt duktig. De första 200 metrarna känns alltid jobbigast, men sen är det som det totalsläpper. Känns som jag kan simma hur länge som helst, och idag rumlade jag runt hela 2000 meter innan jag frivilligt gav upp för att det började bli tråkigt att plaska fram och tillbaka. Som en guldfisk i en glasskål ungefär...

Lite bastuvärme efter det och nu är jag hemma och supernöjd. Så skönt för min kropp att får sträcka ut och röra varenda muskel. Otroligt trött blev jag efter detta, men ändå så himla nöjd och belåten. Måste få i mig lite regelbundhet i detta.

Nu ska jag bränna ut mig en ny cd till bilen. Börjar bli lite tråkigt när man haft samma skiva i nu i över ett halvår.. Sen får det bli att fixa lite käk. Det suger i magen nu efter att ha fått lite motion:-)

Inga kommentarer: