onsdag 9 maj 2012

Oj då!

Nu blev det sådär mycket igen....

Slutade jobbet vid sju, drog då till Maxi för lite påfyllning av matförråden här hemma. Det gick snabbt idag, och efter att ännu snabbare dumpat av maten här hemma, for jag vidare mot simhallen. Grymt stolt över mig själv, att jag orkade ta mig iväg idag också:-)

Idag blev det bara 1500 meter, men det är väl ändå inte så illa. Huvudsaken är ju att det blir lite regelbundhet i det hela, och att jag kommer ut lite och rör på mig. Skönt idag också att få sträcka ut kroppen och få jobba lite med musklerna. Avslutade besöket med en varm bastu, och for nöjd hemmåt strax därpå.

Resten av min plan för dagen, var att träffa min "lunchdate" i stan klockan ett, sen hem och bara slöa och sova riktigt tidigt ikväll. Jag har ju jobbat i natt och är för guds skull rätt trött redan...

Men så ringde Mia från Kastanjegården, nästan med gråten i halsen...Panik med personal på Kastanjegården, och de skulle ha trerättersmeny där ikväll. (Kastanjegården är en form av fritidsgård för psykiskt funktionshindrade i min jobbintegrering på väst.). Hon sa att hon ringt närmare 10 personer och ingen kunde visst jobba idag.

Åh, jag ville inte heller! Men å andra sidan. Jag har jobbat enkelnatt nu och är ledig imorgon. Jag har inget speciellt för mig i eftermiddag egentligen, och det är klart man ställer upp om det krisar så.

Så jag sa ja iallafall, och vet nu vad jag ska göra både i eftermiddag och kväll ;-). Nåja, blir väl kanske lite lyckligare när lönen kommer sen i juni, att jag kämpade ihop några extra timmar till...

Men troligtvis blir det nog inte mer skrivet idag. Kommer nog skutta isäng inom en ganska snar framtid när jag kommit hem ikväll. Så ha en bra dag där ute i regnet så länge, kram

Inga kommentarer: