fredag 4 maj 2012

Inga valpar...

I går fick jag ett mail av den kvinna jag haft kontakt med på nätet, angående de där små valparna jag skrivet om. Tiken var inte dräktig, och denna gången blev det inga små tassar att lyssna efter.

Jag är inte ledsen, inte heller glad. Beklagar verkligen  för uppfödaren att det inte blev något, och är både lite glad och besviken själv.

Jag VAR sugen på det fina erbjudandet hon gav mig, och jag hade säkert tackat ja tillslut bara för att jag inte kunde motstå det hela;-) . Är henne så tacksam oavsett vilket. Det var just hon som fick mig att gå vidare, och få hopp igen om en hund efter Troja:-)

 Samtidigt gav det negativa beskedet mig, ännu lite tid att fundera på NÄR jag vill ha hund igen.
Vilken ras det ska bli tillslut?

 Trots allt, så om man ska se det lite "positivt" så skulle de här valparna födas ca 1 månad för tidigt. 1 månad förtidigt, för att det skulle passa perfekt in i mitt livsschema med bokad semester och ledighet. 1 månad för tidigt för att allt skulle vara helt perfekt läge för mig och en valp.

Jag är fortfarande inne på att jag faktiskt vill ha en Schnauzer, men också en Kromfohrländer. Vad ska jag välja egentligen, då ingen av raserna är speciellt välbekanta för mig, men ändå passar så bra på alla rasbeskrivningar jag läser om dem?

Den goa människan som jag mailar med (uppfödaren till de valpar som inte kommer), skrev att det blir parning igen, bara tiken går i löp  igen ( om ca 5 månader om allt är som det ska).

Jag har tid att vänta, jag kanske vill vänta på just henne som uppfödare, för att hon är en trevlig person och att just hon blir "mamma" till min nya valp.

Samtidigt. Jag vet att det finns massor av hundar att köpa, många kennlar, många raser. Jag är inte låst på något håll. Gäller bara att bestämma sig för vad jag vill..

 Vill jag vänta så länge? Vill jag ha en ny hund snart, eller "orkar" jag vänta så länge som det tar just med denne uppfödare att få fram valpar?.

 Funderar igen, men grubblar inte så mycket just nu iallafall.

 En ny hund SKA det bli, men inte före september i vilket fall som helst. Tid finns att grubbla vidare på, och tills en ny liten varelse ska ta över mitt hem, så ska jag njuta av  just friheten att inte ha hund;-).

 För visst är hundar det bästa i livet, men just nu njuter jag av långa frukostar, sovmorgon och kravlösa dagar på aktivitet. På gott och ont, precis som med allt annat;-)

Inga kommentarer: