tisdag 15 maj 2012

Snabbt skrivet...

Det händer inte så mycket...

Var ju inte riktigt pigg igår, och det har hållt i sig idag. Är fortfarande inte sjuk, men lite snorig och matt.

Solen var lite disig idag, men jag vandrade ändå ut. Hann knappt mer än att sätta mig förräns den gick i moln och det blev riktigt kallt. Bara att bylta på sig och gå in igen...

Fick för mig att jag skulle baka piroger. Var borta i affären för att köpa jäst till detta, och kom nöjd hem med det. Hm, när jag skulle sätta igång var mjölet nästan slut, så det blev en runda till affären igen...

Så halva eftermiddagen har ägnats åt pirogbak och en massa telefonsamtal. Tiden går ganska fort ibland..

Jag var bjuden på sminkparty till Jannie ikväll, men jag ringde och avböjde. Dels pga att jag inte känner mig hundra procent frisk, men också för att jag har en tuff dag imorgon och vill ta det lugnt idag för att orka. Dessutom hade jag ändå inte tänkt köpa något, jag sminkar mig ju nästan aldrig, så sminkparty måste vara en förlust att bjuda in mig på;-).

Idag fick jag Trojas räkning på vaccinet/sprutorna. Kan inte låta bli att bli lite sur faktiskt. Jag vet att jag självmant beställde det, men när jag ca 6 dagar senare avbeställde det pga hennes bortgång, så säger de att det inte går, och att de redan skickat det. Jag hade "köpt" deras resonemang om jag inte haft dessa sprutor i flera år innan, och att jag vet att de inte kommer hem till mig förräns efter tidigast en månad efter beställning. De kan omöjligt skickat detta efter 6 dagar till mig när räkningen kommer nu, 6 veckor senare!

Ja, det känns surt.. Dessutom hade de höjt priset med ca 200 kr, så 1400 spänn för ingenting. Kunde haft roligare för dem pengarna...

Ikväll väntar jag in Devin och Björn. Lite pirogkvällsmat till dem, och jag blir glad över lite sällskap:-) Kram

Inga kommentarer: