tisdag 8 maj 2012

Mer fart

Idag kom jag upp ganska tidigt och ta i trä, så lyckades jag ta mig ut på en promenad runt Rocksjön idag också. Det är skönt att gå, men det är faktiskt inte kul att gå själv...


Fick iallafall upp lite puls idag på promenaden, vilket man sällan får med en hund som ska stanna och både lukta och kissa överallt. Tänkte att jag kanske kunde bränna någon  liten kalori om jag gick på lite nu när tillfället ges.

Ingen träningsvärk från simningen igår heller, men jag vet inte om man brukar få det av simning?

 Tänkte iallafall se om jag orkar ta mig till badet imorgon efter jobbet igen:-). Ja, för i natt är det jobb igen, och jag ska dessutom på date imorgon;-)..

Nej ni, ingen "vanlig" date, utan en lunch i all enkelhet med en människa (kvinnlig) som jag faktiskt inte ens vet vem det är. Mystiskt va?!

Sanningen är den, att denna tjej har tagit kontakt med mig genom fb och säger att vi  har träffats som små hos farmor och farfar. Hon säger också att vi är avlägset släkt. Jag har ingen aning om vem hon är. Men när hon skrev att hon skulle till Jönköping imorgon, och då ville äta lunch med mig om jag ville, så tackade jag ja. Spännande möte med andra ord, och fortsättning följer en annan dag..

Annars har det rullat på nu. Jag, som ju haft det lite långsamt med tiden de senaste veckorna, har helt plötsligt en hel del inbokat i min kalender. Kul, men visst är det konstigt att allt händer på en och samma gång. Sen är det helt plötsligt helt dött vissa perioder istället.

Bla ringde en gammal kompis idag, som för några år sedan flyttade upp till Grythyttan för att plugga. Jag har knappt sett henne sen dess (ett par tre gånger bara). Men nu ska hon snart gifta sig, och hon har också hunnit starta eget företag. 

Nu ville hon planera in ett par dagar hos kunder i Jönköping, samtidigt som hon ville umgås och sova hos mig. Så kul att träffas och tjata, men varför just nu när jag har en heldag med möte på jobbet, är bjuden på sminkparty, har jobbarnätter på schemat, ska på kalas och har lovat ett par andra kompisar att komma och fika och hälsa på samma dagar.. Var är balansen i mitt liv?

Jag hoppas verkligen det går att lösa ändå, och att jag kommer loss lite den kvällen det blir av, för visst får hon gärna sova här även om jag inte är hemma, men jag vill ju träffa henne, och hennes lilla vovve Sally som är medbjuden också:-)

Nu dags att fixa lite jobbarmackor och förbereda för nattens bravader, kram

Inga kommentarer: