söndag 20 maj 2012

Underbar helg

Vilken helg det blev!

I fredags var jag så trött, hade inga större planer för dagen, utan städade av lite här på morgonen och fixade allt klart så jag bara hade att vila hur mycket jag kunde efteråt. Hade tvättid på eftermiddagen och det kändes som en lagom aktivitet för dagen.

Lite senare fick jag ett sms av min granne som jag har berättat om. Hon undrade om vi skulle dricka kaffe, och det var ju verkligen kul att hon hörde av sig. Ännu mer kul blev det att vi struntade helt i kaffet och började dricka vin istället. Kvällen blev lite "galen" då vi helt plötsligt sprang i trappuppgången och bjöd in ett par grannar till.

Vi drack alldeles för mycket vin, och med min sömnbrist i bakgrunden blev det väl lite "för bra". Men en himla kul och spontan kväll var det, och det kändes så himla mysigt att sitta där med folk man så väl visste vilka det var, men knappt mer än hälsat på innan. Nu sprang vi runt som yra höns i varandras lägenheter och spelade piano och studerade 3 exakt likadana lägenheter, men med helt olika inredning efter vilka vi var. En superkväll verkligen:-).



Lika kul var det inte att vakna på lördagsmorgonen.. Hm, mådde väl som jag förtjänade, men det var ju den dagen jag skulle dricka vin med Jeanette, och nu var det väl inte riktigt vad min ömma hårbotten kände för...Skulle dessutom fixa farfars mat och köra bil, vilket inte känndes helt lyckat efter gårdagen...

Men efter ett par treo och en massa kaffe, så var jag iallafall skapligt på benen igen. For med rejält dåligt samvete till farfar, och tack gode gud så fanns inga poliskontroller på vägen....Inte bra att ens använda bilen såhär dagen efter.

Hos farfar var allt på topp. Känns skönt att han kommit över sin depression för denna gång och han verkade må riktigt bra. Han hade vart ute i sitt gamla hem och träffat de nya ägarna. Enligt alla som träffat dem är de supertrevliga, och farfar var så glad och nöjd att de efteråt, hade bett honom komma fler gånger. Lilla farfar lös verkligen upp och var så glad över att få vara "hemma" på gården lite igen och att någon behövde honom för att få lite historia och hjälp med hur gården fungerade. Värmer mitt hjärta.

När farfar fått veckans mat iordning for Jeanette och jag mot relaxen på Rosenlund. Började besöket med en enorm hamburgetallrik och njöt av att bara få slippa fixa med mat och disk. Gott.

Härligt bubbel och avkoppling i bassängen sen, och min stackars kropp började piggna till igen.

Då jag hade hundabstinens, och vi var ute från relaxen lite tidigare än planerat, så åkte vi bort till Elmia där det var agility och massor av hundar. Så kul att se på, och jag fick en fördom borttagen av hundfolket. Jag trodde det mest var 20-åriga tjejer som höll på med agility, men oj så fel jag hade. Det var massa äldre män som sprang runt med alla möjliga raser och var jätteengagerade.




Riktigt härligt att se, och även om jag blev ännu mer hundsugen efter detta, så var det både underhållande och gav en kick om hur roligt man kan ha på sådana här tillställningar och träffa massa folk med samma intresse.

Vidare for vi och hämtade pizza. Ingen av oss var hungriga efter hamburgetallriken, men då tanken var att vi skulle dricka lite vin sen, så hämtade vi pizzan innan, beställde såsen brevid och värmde senare i ugnen. Mmmm, finns inget bättre än Rhodos kebabpizza, och jag tror Jeanette blev lite glad i den också..

Kvällen blev supermysig. Vi satt på balkongen hela kvällen med infravärmen på, och njöt av vin och massa tjat och skvaller. Så härligt att sitta "ute" en hel kväll. Lite senare dök Jeanettes chafför upp och klockan riktigt sprang iväg både innan och efteråt. De blev kvar en bra stund till, och jag blev chockad över att klockan var så mycket när de åkte. Underbart trevlig dag blev detta också. Känner mig lyckligt lottad som har alla fina människor omkring mig:-)

Och idag var det söndag. Jag vaknade pigg idag efter en lång sovmorgon. Ska bara slappa idag och njuta av att ha fått vara med om denna helg. Funderade på om jag skulle ge mig iväg till Elmia idag igen, men då jag vaknade så sent och trots allt var där igår, så tror jag att jag nöjer mig ändå.

En liten bonusbild som jag lovade för längesedan... Ninas lilla charmtroll Miini. Kram på er





2 kommentarer:

Monica W sa...

Jag vill också bo i ditt hus och ha så roligt :-)

Eleonore sa...

Hi,hi, det var väl ren tur att grannarna inte blev sura istället;-)