måndag 14 maj 2012

Rastar mig själv med vila

Härligt att komma hem från en jobbarhelg och vara riktigt ledig idag. Inga plikter inga krav. Men bara imorgon är det helt ledigt, sen fortsätter det dock med mer jobb i ett par nätter till.

Idag tar jag det bara lugnt, och har faktiskt tänkt unna mig en riktigt slappardag. Mår inte riktigt hundra, då halsen började göra ont igår, och idag är jag snorig och känner mig möjligtvis lite lätt febrig. Kanske är det min tur nu, efter att ha klarat mig så länge när alla andra vart sjuka hela vintern...

Var och handlade på morgonen innan jag åkte hem, och sen satte jag igång att frosta ur frysen direkt efter det. Det var egentligen inte jättenödvändigt, men som det kontrollfreak jag ändå är, så var det alldeles för oorganiserat i frysboxen. Jag visste inte riktigt vad som fanns i den.

Nu är den iallafall helt isfri, och varenda pryl som finns i den är uppskrivet på ett papper.. Ha,ha, jag vet att jag är galen, men jag måste ha koll nu när jag står som ansvarig för farfars mat också.

 Eftersom vi ju äter ganska olika mat, han och jag, så vet jag ju knappt om frysen är full av hans eller min mat så att säga.....

Efter detta for jag ner till bolaget och köpte på mig vin:-). I helgen ska jag och Jeanette ha lite tjejkväll och jag vill naturligtvis vara förberedd så långt det går. Jobb hela onsdagen (både dag och natt) och sen ytterligare en natt under torsdag till fredag. Räknar med att vara rejält trött framåt veckan, och avskyr att åka och handla på fredagar då "alla" andra ska göra detsamma. Nu finns det hemma så det räcker och blir över (hm)...;-)....

Då jag var på bolaget i Huskvarna, så ville jag så gärna hoppa in på "Hund och Katt" som ligger mitt emot också. Det har ju vart en liten tradition att hoppa in och köpa lite vin till mig och fylla på Trojas godis och benförråd i samma veva:-). Höll mig ifrån detta och tog mitt förnuft tillfånga innan jag faktiskt gick in i affären.

Jo, jag vet att jag inte har någon hund, men det kommer ju så småningom;-). Kan man inte börja köpa lite valpsaker redan nu? :-) Bara för att intala sig själv om att det ska bli verklighet och att "slippa" köpa allt på en gång sen.

Det är ju så kul att drömma om framtiden och nu när jag bestämt mig för rasen, så går det ju faktiskt förbereda lite iallafall. Vet ju storleken på hunden, och att vissa av Trojas gamla saker är lite för stora....

Men nej, jag höll mig ifrån idag. Faktiskt vet jag inte riktigt vad jag behöver mer än ett valphalsband och en extra bädd som den kan ha när den är liten..Kanske lite kompostgaller, skydd för eluttagen och sladdar, samt ett par nya leksaker också. Ha, ha, leksaker finns det ju i mängder här, men något nytt är ju alltid kul;-)

Nähä, nu tar jag och bäddar ner mig i soffan och slappar idag. Imorgon är en ny dag....



Inga kommentarer: