tisdag 4 oktober 2011

Ullared

I går var det då äntligen dags för ett besök i Ullared. Som jag längtat efter detta!

Det blev en trevlig men lång dag. Klockan ringde upp mig redan vid 05.20 och efter en snabb frukost och uppfrächning satt jag i bilen strax efter 06.

Efter ett par timmars tjöt i bilen var vi framme i shoppingparadiset. Några intensiva timmars handlade,och jag var bara halvfärdig. Pausade lite med mat och ett besök på glasögonfabriken innan det blev fortsatt shoppande:-)

Hemma var vi strax innan 19 igen, och då var vi nog båda rätt möra. En trevlig men även tröttsam dag i positiv bemärkelse. Jag har för mig att jag läst eller hört någonstans att en kvinna gör åt måååånga kalorier genom att shoppa. Skulle vi gjort åt några extra kalorier så gottgjorde vi nog det på hemvägen. Det blev varsitt maxmål med extra lökringar till. Onyttigt men jäkligt gott:-)...

Så hur gick då shoppandet? Riktigt bra,och jag var hemma med många kassar. Saknade några grejer jag inte hittade alls,men detta ska jag råda bot på genom att ta en sväng till IKEA och A6 inom ett par dagar. Jag ville så gärna ha ett par bruna jeans,vilket inte fanns några alls. Något som Ge-kås brukar ha mycket av, är doftljus. Detta fanns det jättelite av,så därav IKEA snart...


Även glasögon lyckades jag komma hem med. Gjorde syntest där nere och hade mycket försämrad syn sen sist:-(. Hittade ett par glasögon jag blev riktigt nöjd med och billigt var det också. 850 kr får man vara riktigt nöjd med,då jag betalade nästan 3500 för mina gamla.Nu har jag ju dessutom ett färskt recept på ögonen här hemma, och funderar på att surfa runt på nätet och beställa ytterligare ett par om jag hittar. 



Innan jag kom i säng denna kväll,var jag naturligtvis tvungen att packa upp också. Det tog längre tid än jag väntat och det blev ganska sent i säng. Nöjd med det mesta och somnade lycklig och trött även då......... 


Inga kommentarer: