lördag 29 oktober 2011

Nu ska jag sova

Klockan är över 11 och jag ska hoppa ner i sängen bara jag fått i mig en macka. Jag borde ha sovit för flera timmar sedan,men idag kallade ju plikten till Forserum och utöver det har jag ändå fått enormt mycket gjort på de 4 timmar jag vart ledig sen jag slutade jobbet vid 7..

Började min morgon med att åter ta en tur till solariet. Kom iväg ett par minuter tidigare från jobbet,så fem över sju ryckte jag i dörren till solariet och de automatiska lyserna hade inte ens hunnit gå igång än. Trevade mig in i mörkret och hann både klä av mig och stoppa i pengar i myntautomaten innan det tändes och jag fick lite ljus omkring mig. När solningen var klar upptäckte jag dock att jag legat naken utan att ha låst dörren efter mig,men det gick ju bra denna gång,ingen som kikade in vad jag vet;-)


Snabbt hem för en dusch och plocka ihop farmors matvaror innan det var dags att fara mot Forserum igen. Kan inte säga det nog ofta,men jag börjar bli uppgiven. Smutsigt och rörigt i lägenheten,och det var bara att ta det grövsta. Delade farfars dosett och vet inte hur de har det riktigt med medicinerna. Farfar hade missat ett och annat piller och den dag på dosetten som var kvar stämde inte ens överens med vad han skulle ha i den...


Farmor börjar dessutom blanda ihop saker mer och mer.Först trodde hon att det var hemtjänsten som kom när jag drösade in i dörren på morgonen,och när hemtjänsten väl kom,så trodde hon att det var de som skulle komma och ge henne spruta från sjukvården. Detta trots att personalen först presenterat sig som hemtjänstpersonal och kom flera timmar tidigare än vad sjukvården gör. Tyckte flera saker var lite halvkonstiga idag,men jag vet inte längre vad jag ska göra. Hemtjänsten är inkopplad,men jag vet inte ens vad de ska göra och inte. Idag stannade de max 5 minuter,diskade ett par tallrikar och bäddade sängen, Två stycken,snabbt in,snabbt ut...Ska jag fortsätta att handla,eller ska de göra sånt? Farmor visste inte själv när jag frågade.Likadant undrar jag med tvätten. De har ju tvättmaskin inne i badrummet,men farmor vet inte hur den fungerar. Ska jag börja tvätta där också? Finns många saker jag bara inte orkar ta tag i som jag vet att jag borde.Jag vill inte vara en obetald hemhjälpare som ska tänka på allt.jag vill ha mitt liv tillbaka!


Angående farfar,som behöver en tid på vårdcentralen,så undrade jag om farmor ringt och bokat någon tid. Nä,det hade hon inte kunnat göra,för en speciell sköterska hade inte kommit i veckan till henne. Jag sa att det kanske var bättre att ringa till vårdcentralen och beställa tid,men det skulle man inte enligt henne. Envisa gamla människa!! Dessutom fattas det en tablett bland farfars mediciner. Jag frågade vad den var för, och farmor bara konstaterade att det nog inte var någon viktig medicin.Ehh,äter man inte medicin för att man behöver den?!

Nåja,efter att ha vart lite social en stund skulle jag bara springa ner och lägga på några brev åt dem innan jag for hemmåt igen. Träffade naturligtvis på lite folk jag kände och kom inte iväg så snabbt ändå. Trots detta var det kul att få tjöta lite med gammalt folk från förr. Forserum är sig likt med nyfikna tanter och gubbar i centrums kärna;-).


Att jag fick lite komplimanger av dessa gubbar och tanter gjorde ju inte saken sämre,det är man ju inte så van vid;-).När en man skojade med mig om min vikt,sa jag att jag vet att jag borde bli av med en sådär 10 kilo( han är min gamla chef och vi har inga hämningar för varandra). Då röt en annan tant ifrån att jag skulle bli jätteful(!) om jag gick ner 10 kilo,för jag var sååå fin nu. Gamle chefen höll med och sa att jag alltid var så snäll och glad och att jag var perfekt. Jag var den snällaste tjejen han träffat helt plötsligt (och ja,jag tror inte han var helt nykter heller);-)..Ha,ha,synd man inte är nöjd själv med vikten bara,för orden värmde trots allt när man känner sig som en klumpig flodhäst för tillfället.Borde verkligen ta tag i detdär med vikten snart..


På hemvägen kom jag på att hundmaten tryter i frysen. Hoppade därför in i Huskvarna och handlade både mat till hunden och oss människor. Smet in en snabbis på Kapphal när jag ändå gick förbi ,och fick med mig ett par byxor ut. Ja,för ni vet väl att jag lider av "påssjukan"? Den,där sjukdommen man har då man inte kan gå in i en affär utan att ha med sig en påse ut?;-)


Men nu var jag äntigen hemma igen. Frysen full,garderoben uppdaterad,farmor och farfar tillsedda och nu är det hög tid för sängen. 

I natt har jag nämligen fått den igen! Den där retliga extra timmen när sommartid går över till vintertid och en nattarbetare helt plötsligt får en timmes extra arbetstid av sig självt. I natt blir det därmed ett 12 timmarpass och jag blir trött bara jag tänker på det. Lite avundsjuk på alla de som istället får sova en timme extra i natt...Men det ska nog gå bra denna gången med,för imorgon ska jag ägna mig åt en härlig slappardag i mysigt sällskap på relaxen på Rosenlund:-) Mer om det imorgon.


Och sist men inte minst. Rökpiller 3 är intaget och fortfarande ingen effekt. Känner absolut ingenting än. Imorgon är det dock dags att öka dosen,då får vi se om det händer något:-)

Godnatt på er

Inga kommentarer: