tisdag 18 oktober 2011

Trivs

Jag tackar verkligen min kropp idag för att den har en så underbar läkningskraft på vad jag utsätter den för jämt och ständigt:-)Ibland tror man knappt man ska överleva,men idag känns det mesta rätt okej igen.


Hemkommen från jobbet igår och jag var så trött. Tänkte på mina ord om att bli lugn inombords igen och släppte alla måsten och kröp ner i sängen med en riktigt bra bok. Somnade sen och sov väl förvisso inte mer än ett par timmar,men det räcker när man jobbat enkelnatt och ska kunna sova till natten igen.


Trött hela dagen,men hade ändå en ledig och bra dag. Svansade runt i myskläder och ringde upp några vänner och kände att jag äntligen kunde engagera mig och sitta och lyssna som en riktig vän ska göra. Tänkte ta en runda upp till Sandra och Devin sen för att kika in deras nya lägenhet och få mig lite kaffe,men de var upptagna,så det får bli en annan dag istället. Jag la mig istället på soffan,läste en bok och somnade till en stund igen. Inte dumt alls;-)....




Sven och Troja kom hem under tiddig kväll och medans jag skickade iväg honom och handla,så gick Troja och jag in i duschen. Herregud,den här hunden vet verkligen hur hon ska göra för att skita ner sig på bästa sätt;-)


Fixade iordning lite pannkakor till kvällen och slötittade sen på en ny serie vi hade inspelat några avsnitt av.Riktigt bra,men alldeles för trött för att orka engagera mig helhjärtat.

Gick och la oss tidigt och jag vaknade upp 9 timmar senare och kände mig helt ok igen.Troja och jag tog en långrunda i riktigt höstruskväder och kom in blöta,frusna,men nöjda. Satte sen igång en go "Gästlåda" till middag och går mest omkring och myser idag.Småplockar lite med det jag kommit efter med nu i några veckor, och varvar detta med en massa datortid. Lyxigt efter stressiga dagar!



I morgon ser jag fram emot att träffa Elisabeth och hennes vovve för lite bus i stadsparkens hundrasthage innan jobbet återigen väntar på kvällen/natten.  Känner mig väl tillfreds idag:-)




Inga kommentarer: