torsdag 27 oktober 2011

Då var första pillret intaget

Idag var det då dags att sluta röka.Har för någon halvtimme sedan tagit mitt första piller. Känns en aning konstigt att säga detta efter att precis ha rökt...


Men det är ju en del av behandlingen,så det är väl bara att röka då;-) För er som inte läst förra inlägget om detta,så ska tydligen de här pillrerna göra att man får avsmak för rökningen. Man ska sätta upp ett slutdatum för rökningen i vecka två,men innan dess ska förhoppningsvis pillrerna göra att du varken får någon tillfredställelse eller någon gott ut av att röka. De ska tydligen påverka hjärnans receptorer på något sätt,så att man inte vill röka helt enkelt. Det ska inte ge dig något alls i upplevelse. Och som slutcitat på det så ska man då alltså röka så mycket man nu vill (under de max två veckor man får) för att känna på att man tillslut inte vill alls.Jag hoppas det funkar bara,det låter ju nästan för bra för att vara sant!

Idag är det annars en ganska blank dag på schemat. Ska tvätta en del under dagen,men annars inga mer krav och måsten direkt. Känns skönt med en sådan dag nu, och jag ska försöka se om jag kan ansa av Trojas päls och städa av lite här hemma om jag orkar.Känns som att städningen blivit lite eftersatt de senaste veckorna i allt annat stök och det är ju så skönt att ha det gjort inför jobbarhelgen som väntar nu imorgon.

Inga kommentarer: