fredag 21 oktober 2011

Hundbus i Stadsparken

I onsdags bar det då iväg mot stadsparken. Träffade Elisabeth och hennes Casper där tanken var att motionera hundarna i rasthagen med lek och bus. Jag möttes av en stooor nallebjörn till hund när jag hoppade ur bilen;-).

Hundarna funkade fint ihop,men vidare lek blev det inte. Casper som är 9 år orkade nog inte riktigt med att "stojja" runt. Troja försökte några gånger med att börja leka,men med dåligt resultat. Casper la sig ner och såg mest besvärad ut när Troja hoppade på honom.



Trots detta var det jättekul att få lära känna Elisabeth lite bättre,och vi hade en lång pratstund i kallt och regnruskigt väder. Det finns så många underbara människor som man helt slumpvis träffar på ibland och det är alltid lika uppiggande.Att vi dessutom kom på att vi hade ytterligare bekanta gör att vi hade mycket att prata om. Världen är bra liten när man tittar efter. Detta gör vi gärna om snart igen....



 Efter detta slängde jag av Troja hemma och for en snabbis till farmor och farfar. Kändes lite bättre för dem idag,men pigga är de då inte. Jag önskar att farmor inte var så envis med att ta emot hjälp från hemtjänsten,men vad ska man göra?! 

Kålpuddingen blev en succe iallafall,vilket var kul. Farfar åt en rejäl portion och till och med farmor fick i sig lite mat och sa att det smakade gott. Pricken över i:et kom när även pappa kom förbi en sväng,tiggde lite mat och sa: Jag gillar igentligen inte kålpudding,men jag tar lite till för det var riktigt gott:-). Bra betyg med andra ord och receptet finner ni om ni söker på googlefunktionen här nedan till höger. Skriv bara kålpudding och tryck på sök, så kommer det!

Inga kommentarer: