onsdag 19 oktober 2011

Då börjar det igen.

Tidig morgon här på liljeholmen. Sitter med morgonkaffet i högsta hugg och försöker piggna till lite. Har sovit riktigt dåligt i natt,men har mig själv att skylla. Jag vet ju så väl att jag inte kan sova på natten om jag lägger mig på eftermiddagen och slummrar. Detta var precis vad jag gjorde igår...

Nåja,att stressa ner är svårare än jag trodde.Vissa saker kommer man helt enkelt inte undan med och idag blir det ännu en dag som inte går enligt planerna. Ska snart ta en liten sväng ut med Troja,så hon får göra sina morgonbehov,men det blir en snabbis ut,då jag sen ska träffa underbara Elisabeth vid 11 i stadsparken. Vi ska se om hennes gamle hund och och Troja möjligtvis kan hålla sams och leka av sig i rastgården där. Ska bli kul att gå någon annanstans än de vanliga rundorna,och nu kan jag bara hålla tummarna att min bitchiga hund håller sig lugn idag,så det slipper sluta i blodbad...

Efter detta hade jag tänkt åka hem,fixa lite middagsmat och gå och lägga mig innan jobbet väntar ikväll. Istället ringde jag farmor igår och det var väl nte så bra med dem. Hjärtat spökar igen och hon var yr,anfådd och mådde illa. Jag lovade att komma idag och ska handla och fixa lite mat,iallafall till farfar. Farmor lever tydligen på flytande saker som näringsdryck,välling och fil,men stackars farfar behöver ju också mat för att inte gå ner sig mer....

Svårt detdär med maten,då de inte äter riktigt samma saker som en annan. Jag minns ju väl hur min kycklingpaj jag gjorde till dem i sommras mottogs(ganska kyligt), och får hålla mig till lite mer traditionella rätter när det gäller dem.Jag vet ju att farfar varken äter pasta eller ris tex. Som tur är gjorde jag en kålpudding här för några veckor sedan som jag plockade fram från frysen igår. Den,tillsammans med brunsås,potatis och lingon, borde funka som traditionell husmanskost,eller vad tror ni?;-) 

Det är heller inte lätt då de totalvägrar micron. Både jag och Jeanette har varsin som står i källaren och samlar damm som vi erbjudit dem att ta emot,men de vägrar.. Micro använder man bara inte i deras hem...Tänk vad lätt det annars hade vart och göra lite fläskpannkaka och andra färdiga rätter de bara kan värma där lite snabbt. Men hur värmer man en fläskpannkaka på spisen?

Jag fortsätter sen en förskjuten dag här hemma. Blir middag lite senare än jag tänkt, och återigen blir då sömnen lidande istället. Två jobbarnätter väntar sen,men det ska nog gå bra ändå hoppas jag.Har ju en ledig helg efter det och får väl försöka komma i kapp då istället.

Kaffet urdrucket och det är dags att sätta igång med denna dag. Kram på er så länge

Inga kommentarer: