måndag 10 oktober 2011

Några enkla ord

Just nu har jag svårt att hinna med bloggen på det sätt jag vill. Livet har en tendens att rusa iväg och den här veckan har jag fullt upp. 

Det gäller fortfarande farmor och farfars flytt,men också att farmors sjukdomar ska kollas av på vårdcentraler och läkare,det ska fixas och ordnas med mediciner,ringas samtal och planeras flytt till helgen. I huvudet på mig bara snurrar det runt, och jag vet inte vad jag ska börja riktigt.

Har precis avbokat min tandläkartid jag hade idag. Istället ska farmor  till vårdcentralen,vi ska sen hämta nycklar till den nya lägenheten,samt eventuellt även åka upp till Eksjö sjukhus, där farmor kan bli inlagd något dygn. Detta beroende på vad vårdcentralen säger idag..

Oavsett vilket,måste det idag börjas med att packa saker från huset. Jag ska försöka köra ett par vänder redan idag,plocka upp de 3(!) kartonger och tavlor som är packade. Jag var också och handlade lite annat smått och gott till den nya lägenheten igår. Efter att ha försökt röja och städa lite i förra veckan,har jag insett att det var en hel del som behövde köpas nytt. Ett moppset,toaborste,diskmedel,diskställ,tandborstar,muggar,halkmatta,duschdraperi,tvål,tandkräm,rengöringsmedel, och en massa andra små saker som inte ens är lönt att plocka med sig av det de gamla har hemma nu.

Ska också försöka fortsätta så mycket det går imorgon med just småplocket. Sven är ju idag och imorgon iväg och jagar älg,och därför lyckades jag få med hunden till Nordsjö dessa dagar så jag får fixa utan henne.

Det underlättar ju betydligt att slippa gå långpromenader och aktivera henne samtidigt också. Imorgon ska jag försöka satsa på att få dit lite blommor i det nya,ta hem lite mattor som jag kan tvätta av hemma i duschen,och försöka flytta lite annat småplock.Jag hoppas farmor nu inte blir inlagd,för jag har ju inte en susning om vad hon ska ha med. Plocka kan jag göra själv,men hon måste ju få vara med och bestämma vad som ska med.

Har också börjat fundera på om någon annan har tänkt på adressändring,elflyttning och telefon,eller om jag ska försöka fixa med det på onsdag. 

Usch,det är kaos i mitt huvud. Tänk så många gånger jag själv har flyttat. Men då har man ju vetat vad som ska med,man har packat och ordnat allt själv och bett om hjälp med att bara bära de tunga möblerna. Man har kunnat få upp sina saker själv och sen har det vart klart på något sätt.
 
Nu står man istället här med två ömtåliga gamla människor som varken orkar eller vet hur en flytt går till. Man ska försöka göra så att de ska trivas,ta det lugnt så de inte får värsta chocken av flytten,samt försöka få dem att inse att ett helt hus inte får plats i en tvåa..

På lördag ska det mesta vara klart,för då bär flyttlasset av möbler av. Jag som dessutom jobbar i helgen kommer vara död,men jag fixade faktiskt en ledig dag(tagit ytterligare en semesterdag och fixat vikarie) även i helgen. Jag jobbar bara fredag och söndagnatten nu istället. Jag klarar mig oftast på lite sömn,men inte tre dygn!Här blir det att åka direkt från jobbet på lördagmorgon,men jag får iallafall sova hela lördagsnatten sen.

Så mina kära bloggläsare. Jag vet att mina inlägg mest handlat om stress de senaste gångerna,men jag ska försöka bättra mig framöver. Däremot ber jag er ha tålamod med mitt skrivande,för troligtvis blir det inte några fler inlägg denna veckan. Jag vet vad jag ska göra istället, och det vet ni också nu;-) Kram på er och ha det fint så länge

Inga kommentarer: