fredag 28 oktober 2011

Sol i mitt hjärta...

Åh,jag har fått sol:-) Konstgjord sådan och batalat för den i solariumiet,men ack så gött det var.

Jag som alltid solat innan,och aldrig direkt vart blek,känner mig som plufsig vit degklump som traskar omkring för tillfället. Nu ska det bli bot på detta och idag var första solningen avklarad.
 Jag åkte upp till Österängen och blev nostalgisk. Tänk vad många timmar jag tillbringat på detta stället som städare genom åren. Saknar tiden lite,men idag är det nya ägare och jag var bara en vanlig kund som fick betala för mig. Innan hade jag ju löneförmånen att sola precis när jag ville,helt gratis.

Nu hälsade jag bara lite snabbt på personen, som jag tror var nya ägaren,och tittade på dörren som var min alldeles egna lilla "städskrubb"på den tiden.Hon kan ju inte veta att jag kollade på hur rent det var och hur många timmar solarierna gått utan att de fått nya rör,kunde heller inte låta bli att titta efter om de gjorde "storrengöringar" inne i solariummen,och hur noga de var med fingeravtryck och flott..;-). De får klart godkänt och stället ser fräscht ut faktiskt.

Jag gillar igentligen inte att sola solarium,tycker det är rätt trist att liga på en plastbädd i en kvart och blunda medans sekunderna tickar iväg,men färgen vill jag ha,jag hatar verkligen att vara blek.

Kändes riktigt lyxigt att slänga ut den blekfeta kroppen idag och värmen kändes behaglig. Dethär måste bli en ny vana nu,och det ska väl vara riktigt märkligt om jag inte ska hinna med iallafall en halvtimme ett par dagar i veckan för mig själv. Bättring Eleonore,du (jag) är värd det! 

Inga kommentarer: