tisdag 25 oktober 2011

Totalt utpumpad

Usch,det känns verkligen som att jag bara gnäller här på bloggen nu för tiden. Samtidigt är det ju min blogg som jag ju faktiskt använder lite till att skriva av mig min frustration och få ur mig det jag funderar på. Ingen är ju tvingad att läsa "all skit",även om jag tycker det är kul att flera följer mig genom bloggen!

Idag har vart en sådär jobbig dag igen. Jobbat i natt,sen bara hem och hämta hunden för att traska ut i den mörka morgonen och frysa lite. In igen,utfodra hunden,duscha och iväg till frisören. Stressade hem igen för att hämta hunden och sen dra vidare till Sjöstorp,där jag hade lovat möta upp pappa,men också för att städa en vidrig toalett,skura väggar,handfat och toastol+ rengöra en toalettstolsförhöjning som i fräscht skick skulle iväg tillbaka till hjälpmedelcentralen. Det blev en snabb pratstund med pappa,slänga in grejer i bilen som skulle in till Forserum och åkte naturligtvis dit själv också..


Väl där så stog det:diska,matlagning och medicinutdelning  på schemat,men också en del snurriga grejer med förvirringar om gamla kaffepaket som inte stämde(?),ytterligare en lista på saker som skulle dit från huset, och en liten handlingslista som aldrig behövde handlas,då varorna redan fanns i kyl och frys när jag tittade efter. Magkänslan är inte bättre idag om att de ska reda sig själva i framtiden. Snarare sämre än någonsin. 

Jag lovade också fixa fram farfar till vårdcentralen så fort han får en tid,då han eventuellt behöver lite starkare "grejer" för sin oro (som det så fint heter istället för psykisk ohälsa i detta hem)!!

Hemma vid halv tre igen, och då hade jag klarat av tre samtal i bilen för att spara tid. Bla ett om att jobba extra igen. Jag sa nej även denna gång, tack och lov!. Jag orkar inte längre, förlåt mig kära kollegor att jag inte ställer upp som jag brukar just nu. Jag är utmattad!


Middag är nu fixad här hemma,disken avklarad och hunden är åter rastad. Nu efter ytterligare två telefonsamtal är jag bara less och trött!

Det positiva idag är ändå att farmor äntligen har gått med på att få lite hemtjänst. Från och med imorgon har de mat från Forsbacka varannan dag(! varför inte varje?) , och annan hemtjänstpersonal kommer och tittar till dem både förmiddag och kväll. Hjälper till med lite disk,bädda sängen och lite småplock i övrigt.

Resten går säkert hantera för oss andra utan att det blir ett kaos i vardagen varje dag.Jag har naturligtvis räknat med att behöva ställa upp,men inte varje dag och med småsaker. Jag kan köra dem om det behövs,jag har fullmakt till att hämta mediciner när de behöver och jag kan städa och och vara ett stöd till dem. Där tycker jag att det räcker om jag ska hinna med ett eget liv också.

Åååå,äntligen lite avlastning för oss alla som försökt hjälpa till för att det inte ska bli missär i nya lägenheten!!:-)
 Bilden som säger alla ord idag när jag inte orkar skriva mer:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas vi kan slappa lite på söndag, i detta hem är det bokat och klart!!!! Vi hörs i slutet av veckan. / Kram Nina

Eleonore sa...

Hoppas jag också, och inga problem för mig heller:-) Känns som både kropp och själ kan behöva ett "varmbad",lite "tjöt" och go mat för att varav ner lite. Kramar tillbax:-)