torsdag 6 oktober 2011

Det går runt,runt och runt

Ännu en en intensiv dag väntade igår. Ringde farmor även denna morgon och frågade om det behövde handlas,nu när hon kommit hem och hunnit titta runt vad som saknades. Det blev en hel del och jag for upp till Willys och handlade. For sen vidare till skogen i Sjöstorp och andades lite friskluft ihop med Troja.Det var riktigt skönt och jag kände mig lite nervarvad för en stun,trots att jag blev biten av några odjur på vägen...




Under tiden ringde farmor igen och hade glömt ett par saker som behövde handlas. Det var bara att styra tillbaka mot Forserum och handla igen..

Väl tillbaka till det de gamla och där var det bara att börja med sysslorna. Frysen skulle ju frostas ur och gisses vad is det var i.. Det tog några timmar att skrapa rent den,men under tiden kunde jag både diska upp,fixa middagsmat,diska av och vara lite social. De är inte pigga de gamle,men det kan man väl heller inte vänta när de är i 90-års åldern. Jag hoppas de orkar med flytten nu bara,så de får lite lugnt omkring sig den sista tiden i livet.

Jag vet inte hur vi ska lyckas flytta på dem bara. Det går ju inte begära att de ska orka att packa och fixa själva,men hur ska vi andra veta vad de vill ha med sig? Jättesvårt läge...

Hemma igen vid halv fyra på eftermiddagen. Då satte jag igång med att klippa och duscha Troja. Hon har ju sett ut som värsta fåret nu på senare tid,men jag har inte vågat klippa ner henne ordentligt pga att jag inte visste hur jäklig hon såg ut under. Igår körde jag maskinen åt "fel" håll,så jag fick bort ullet,men behöll en liten längd. Efter detta belönade vi oss med en runda runt Rocksjön. Troja som vart igång nästan hela dagen med något,var riktigt trött och däckade sen av här hemma.

Själv satte jag mig en stund vid datorn. Surfade runt lite bland matrecept och funderade på vad jag ska bjuda på imorgon när jag får besök. Ideerna tröt,men nu har jag bestämt mig för fläskfile i vitlöksost och hasselbackspotatis till det. Nu är det bara att hoppas på att det kommer smaka gott också:-).

Rundade av kvällen med "Bonde söker fru" och ett telefonsamtal från Sven. De hade det bra upp i Norrland:-)

Inga kommentarer: