lördag 8 oktober 2011

Lördagsmys

Redan lördag och kroppen är lite tung idag efter gårdagens vindrickande. Än har inte huvudvärken kommit (tack för det!),men jag känner mig ändå lite snurrig och halvbakis.

Men jag är glad och nöjd och det är huvudsaken. Vaknade redan halv åtta och vågade knappt röra mig. Trodde jag skulle må sämre,men det var inte så farligt när jag vågade känna efter. Gick en snabbkisserunda med Troja och tvingade i mig värsta frukosten sen. Jag vet nämligen att desto mer grejer man proppar i sig i magen sådana här mornar,desto bättre mår man senare.

La mig en stund till i sängen,men somnade inte. Tog mitt sunda förnuft till fånga och gick ut med Troja istället. Ingen långpromenad runt Elmia blev det dock,men ändå en längre runda på iallafall 50 min. Det blåste riktigt ordentligt och det var kallt som attan,men det var underbart att få friskluften, och det kändes som huvudet klarnade till lite igen.

Ett par timmar senare sitter jag nu här och mår riktigt bra. Har faktiskt en dag utan ett enda måste och det känns härligt. Sven kommer ju hem ikväll och innan dess ska jag se om jag trots allt orkar dra mig runt elmia. Vad fasiken,Troja ska ju inte behöver lida för att jag druckit vin,och ingen har dött av vare sig frisk luft eller att gå ut och gå...

Så ingen sura miner här inte. En promenad,en dusch och sen ska jag hämta en fet och rinnig kebabpizza,häva mig i soffan och slötitta på Idol som jag spelade in igår...Lördagsmyyyyyys:-) 

Inga kommentarer: