lördag 15 oktober 2011

Installerade...

Då var det äntligen klart. Farmor och farfar bor numera i Forserum och bättre än så här kunde det inte bli.

Det har vart jobbigt,psykiskt och fysiskt med denna flytt,men jag har jobbat häcken av mig för att få det hela att bli riktigt bra. Jag har jobbat i en vecka,från morgon till kväll de flesta dagar,jag har rensat,röjt,städat,kört kartonger,fixat och fejat. Idag på morgonen efter jobbet var jag och dammsög,handlade och "snitsade till" lite extra med lite snittblommor,fyllda godisskålar,fruktfat mm för att få en hemtrevlig känsla. Senare under eftermiddagen kom de sen på plats i sin nya lägenhet.

Jag har vart riktigt orolig för dem i veckan.Farfar har vart nära kollaps ett flertal gånger och farmor hade ju faktiskt en hjärtinfarkt för bara tre veckor sedan. Jag har gjort allt i min makt att stötta dem mellan varven med mat och samtal.Sett till att de ätit och att de hållt sig så lugna det nu går i allt stök runt en flytt.

Man vet ju aldrig hur de mår innerst inne,men av det jag kan bedömma så var de väldigt tacksamma över hur mycket vi fått i ordning i det nya innan de var på plats idag. Farfar slappnade av lite igen och farmor verkade mer än nöjd. Kan bara hoppas att mina iaktagelser stämmer.

För deras del är det inte så mycket kvar att göra. Lite småplock kvar i huset till dem,prydnadssaker och tavlor som ska på plats och porslin som ska ändras efter hur de vill ha det.Det är sådant de kan plocka med när de orkar sen. Det mesta är som sagt var redan på plats,bara tre kartonger kvar för dem att packa upp.

För oss andra är det dock en hel del kvar. Mycket skräp kvar i huset och eventuellt går nästa helg åt att elda upp en del,skänka en del till second hand(stavas?),samt rensa och röja vidare. Ett par kontainrar(stavas?) behöver nog ställas på plats,det är en hel del "skit" kvar än.

Men just nu skiter jag i vilket;-) Är hemkommen efter en hård dag,har duschat fått på mig myskläder och hällt upp ett stort glas vin här vid datorn. Nu tar jag fri lördagskväll med sovmorgon imorgon, och den största pressen är släppt. Man brukar ju på skämt säga "Kåt,glad och tacksam" och jag kontrar idag med "Nöjd,belåten och skittrött". Skål på er och tack för mig för denna gång. Nu är det soffan och lite tv innan sängen väntar tidigt:-)

1 kommentar:

Nina sa...

Hoppas du tog mer än ett glas!! Vilken semestervecka, du borde få betalt!!! Lämna nu endel till övriga i familjen, du har väl syskon?!
Var rädd om dig!!!!!